maandag 23 januari 2023

Stitch Camp

Eind oktober zag ik op de blog van Conny (Conny Quilts & Creaties) een werkstuk wat zij maakte naar aanleiding van een online workshop door Ruth Norbury. Dit was wat ik ook wilde gaan doen. Dus ik keek allerlei filmpjes van Ruth Norbury en anderen met soortgelijke technieken. Conny was via het platform Textile Artist, https://www.textileartist.org/ , bij deze workshop gekomen. Ik melde me in november aan voor de nieuwsbrief van Textile Artist en de Facebookgroep. Begin januari werd er een workshop door Gwen Hedley aangekondigd. Ik twijfelde of dit iets voor mij zou zijn, maar na een paar dagen heb ik mij aangemeld. Conny heeft er ook een blog aan besteed.
Ik heb amper verf- en schildermaterialen thuis, maar toevallig had ik voor iets anders bij AC Tion een set Acrylverf en wat penselen gekocht. Tussen alle duizeligheid, hoofdpijn en behandelingen door zocht ik spullen bij elkaar.

Ik had een stuk ongebleekte katoen en wilde dit combineren met donkerblauw en aqua en/of lichtblauw. Katoen en wol gezocht, de lade met DMC gepakt.

Maandag, 16-01, deel 1. De kleur donkerblauw die ik wilde zat niet in de doos met verf, dus mengen. Ik dacht dat de kleur goed was, maar op stof doet het toch wat anders. Waarschijnlijk was de verf ook te dun. Uiteindelijk heb ik maar wat gedaan want ik vond het niets. Ik kan later altijd nog opnieuw beginnen, was de gedachte. Na een uur ging ik nog eens kijken, ik was nog niet tevreden, maar ik zag wel mogelijkheden om er iets mee te doen. De 1e lap zag er bij lamplicht zo uit.

Dit is de 2e opdracht.

Na een dag drogen zag het er zo uit. De donkere kleur was meer grijs geworden.


Lapjes gesneden volgens de maat die werd opgegeven: 2,5 x 3 inch. Achteraf had ik ze groter moeten maken, maar ja, gedaan is gedaan. Dit zijn de 1e twee.

Uiteindelijk heb ik 7 stukjes genomen.

Hier een detail van het begin.

Zondagmiddag was ik er zover mee.

Dichterbij.


Wordt vervolgd.

Ik vond/vind het leuk om te doen, heb veel geleerd en zie er ook steeds meer in. De resten ga ik ook nog verwerken.

Na afloop van de workshop kon je je ook aanmelden als Stitchclub Member. Het lijkt mij erg leuk, maar ik ga het nu niet doen. Het kost mij teveel energie, vooral door mijn oog.


Fijne dag,



Dientje

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi resultaat Dini, wel mooi dat grijzige met het lichtere blauw. Fijn dat het ondanks alle fysieke problemen gelukt is iets leuks te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuke manier om allerlei steken te verwerken! En leuk dat je het eerst zelf geverfd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de eerste foto's dacht ik "wat moet dat worden".
    Maar het werd steeds leuker. De kleuren en daarna alles aan elkaar naaien en de borduursteken maakte het helemaal leuk.
    Maar of het nu af is????
    Het blijven nog wel leuke geverfde lapjes, dus ik neem aan dat er nog meer mee gaat gebeuren.
    Meer borduursteken, misschien leuke knopen en dan doorquilten?
    Balen dat je last hebt van beperkingen, dat kost veel energie.
    Beterschap.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je ook meedoet. Ik heb bij Conny en Irene al wat gezien en jij hebt weer je eigen werkwijze. Heel fijn dat het je ondanks je problemen toch gelukt is om zoiets moois te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het echt een mooie techniek en kijk zo mooi met jullie mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je er veel plezier aan beleefd en hoop voor jou dat de energie terugkomt.
    Gr. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zooooo, mijn mond valt open Dini, wat gaat dit prachtig worden.
    Vooral toen de verf droog was zag je pas hoe mooi de kleuren
    vloeien. Denk juist dat het heel goed is geweest dat je de verf
    dun hebt opgebracht want u kan je er goed op borduren.
    Je gaat als een speer, SUPEWR leuk.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je het tòch gedaan hebt. Ik heb gekozen om het niet te doen... Want ja, het kost echt de nodige energie.
    Maar wat wordt het mooi, zeker met al die steekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er heel spannend en afwisselend uit. Misschien nog eens herhalen in een andere kleurstelling, zodat je een beetje kunt spelen met de mogelijkheden?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed dat je het toch gedaan hebt ondanks je ongemakken. Je kan er veel creativiteit in kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen