maandag 27 februari 2023

Boeken

Mijn boekenkast met hobbyboeken is weer wat voller geworden.
In januari deed ik mee met de Challenge van de Textile Artist Org, zie hier. De Challenge werd gegeven door Gwen Hedley. Haar boek Drawn Stitch staat al een tijd op mijn verlanglijstje. Na de Challenge heb ik mezelf een cadeau gegeven.

Prachtig boek, erg inspirerend.

De Quiltbee waar ik kom, had een stapel boeken gekregen. Daarvan heb ik deze meegenomen.

Kleine impressie.



En deze.




Een van de Bee dames had een Handwerk zonder Grenzen gekocht ivm een borduurwerk wat erin stond. Ze had hem speciaal voor mij bewaard. Dat vond ik erg aardig.

Een vriendin gaat een paar keer per jaar voor een aantal maanden naar Frankrijk. Ze neemt regelmatig boeken of tijdschriften mee. Deze keer nam ze dit voor mij mee.

De Quilt Country, Magic Automne, linksboven op bovenstaande foto.
Een paar bladzijden gefotografeerd.




Sunbonnets en appliqué, Elisabeth Kouji, rechtsboven op de gezamenlijke foto. Een blok van elke maand.
Lente

Zomer

Herfst

Winter

En 2 boeken over Pojagi, Koreaans quilten. Ze lijken erg op elkaar, een aantal dezelfde werkstukken. Ik ga het een goed bestuderen. De één is in het Frans, de andere in Frans en Engels. 



Ik vermaak me wel weer.


Groet,


Dientje



9 opmerkingen:

  1. Dat is veel leesvoer/kijkwerk! Veel plezier met alle boeken, ze leveren vast nieuwe inspiratie op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele stapel inspiratie. Dat levert vast weer leuke werkstukken op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zult je zeker niet vervelen, het eerste boek spreekt mij het meeste aan en ook pojagi vind ik leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke aanvulling voor je boekenkast! Je raakt toch niet uitgekeken... En er komen vast nieuwe ideeën naar boven!
    Die Franse tijdschriften zijn leuk hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohh, wat heerlijk, om zomaar boeken te kunnen uitzoeken.
    Er zijn hele leuke bij, dus jij hoef je de komende jaren niet meer te vervelen.
    En natuurlijk regelmatig jezelf verwennen, niks leukers dan dat :-)
    Misschien elke week?
    Nee, dat kan natuurlijk niet, eens per maand dan maar.
    Veel plezier van je boeken.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha ha , die laatste zin, "Ik vermaak me wel weer" dat kan ook bijna niet anders. Alleen al die boeken bekijken en te bestuderen, wow daar ben je wel een aantal weken mee bezig. En dan lekker tussendoor van alles uitproberen, wat een zaligheid Dini, helemaal TOP!!! Veel succes met al dit moois,

    Toedelssssss,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pojagi lijkt me een leuke techniek. Fijn dat je er nu boeken over hebt, want je zal je toch maar eens vervelen. Leuk dat je alle boeken laat zien, je brengt me op een idee, want ik vind het heel inspirerend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij vermaakt je je daar zeker mee wat een aanwinst

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie boeken. Soms is het doorbladeren al geweldig genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen