maandag 8 mei 2023

Meer bewegen.

De wandelingen met Dientje worden steeds korter. Als we dan thuiskomen, zetten we een kop koffie, lezen we de krant, doen we wat huishoudelijk werk en dan ga ik zitten om te hobbyen. Ook door mijn duizeligheid en oogproblemen had ik een zittend leven. Dat komt de conditie niet ten goede, dus ben ik begonnen met na de koffie en eventuele klusjes te gaan wandelen. Alleen en met tempo erin. Dat tempo wordt nog getemperd ook nog door het moois in de omgeving, 😂. Foto hier, foto daar. De foto's zijn van verschillende wandelingen.
Ik was aan het kijken of ik een ijsvogeltje zou kunnen treffen. Helaas, maar ik werd wel bespied door een eekhoorn, wel even uitzoomen.

Mooie kleuren groen.

Watervogels, maar geen pulletjes gezien.

2 jaar geleden hebben ze een enorme kaalslag gedaan in dit park, het is nu nog steeds erg 'open' maar het groen camoufleert dit.

Vroeger heeft hier een landhuis gestaan en met grote palen wordt de plek aangegeven.

Allerlei bloemetjes in de 'grassenweide' 

Aan de andere kant van de Kolk

Het weiland in, tussen de Kolk en kanaal.

Boterbloem, paardenbloem, pinksterbloem.

Veel koolzaadvelden zijn er in de omgeving dit jaar niet.

Een deel van de Wilgen is geknot.

Een blik op de wijk waar ik woon.

Deze bosrand zie ik ook vanuit onze slaapkamer

Ene boom vrijwel in blad de anderen lopen net uit.

Ik liep nog een keer langs het koolzaad veld


Dit vind ik prachtig in het voorjaar. Je ziet de takken en de boom nog en al dat frisse groen.

Deze wandelingen zijn me goed bevallen, ik ga ermee door.


Groet,


Dientje

12 opmerkingen:

  1. Heerlijk elke dag een wandeling en nu met dat prille groen.....is het zo mooi. En er is altijd wel iets onderweg waar je oog op valt. Teminste zo vergaat het mij . Mooie serue foto 's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is wandelen een feestje met al dat mooie jonge groen! Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo! Elke dag een wandeling houd je gezond. Ik doe het en mijn moeder van 82 ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed voornemen. En zeker met al dat mooie groen en geel en dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk wandelen. Je ziet veel. Lekker buiten. Even je hoofd leeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een nieuwe discipline erbij dus... Ik zou je voorbeeld moeten volgen, maar ja... ik heb altijd wel iets anders te doen.
    Blijf maar lekker foto's maken tussendoor hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, in zo'n omgeving is wandelen en feestje. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is heerlijk elke dag zo'n wandeling.
    Je woont net als ik zo mooi aan het park.
    Het uitzicht vanuit je slaapkamerraam is heerlijk weids, dat heb ik dan weer niet :-)
    Ik ben ook zo blij met mijn hondje, mede omdat ik wel 3 x per dag een wandeling moet maken.
    Jouw oude Dientje kan natuurlijk niet zo ver meer, dan maar alleen, kan je ook mooi de dieren en planten bekijken.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn hè, wandelen in het voorjaar, dan is alles zo mooi groen, je hebt het mooi op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ligt het nu aan mij Dini, heb de bril op mijn neus, de foto
    groter geklikt maar ik kan de eekhoorn niet vinden???
    Maar het is geen straf zeg om bij jullie daar rond te wandelen,
    wat een weelde van natuur om je heen, en jullie hebben een
    fraai uitzicht zeg vanuit het slaapkamerraam, heerlijk.
    Ach gossie die Dientje tsja op deze mooie leeftijd gaat alles
    iets minder snel, dat hadden wij met Bono precies hetzelfde. Ze
    slapen veel meer en het lopen gaat steeds trager.
    Goed plan van je, om vaker een blokje om te gaan, hoor mij, hihi
    zou voor mij ook niet verkeerd zijn. Je hebt een fantastische
    serie foto's kunnen maken ,mijn complimenten!!!

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hej Dinie,
    Ik geniet met je mee hoor. Heerlijke wandelingen maakte je. Ik hou van de lente als alles nog zo mooi fris is. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bewegen ja het is belangrijk maar soms gaat het niet zo goed. Op de fiets verkennen wij nu Drenthe en genieten van al het frisse groen thuis maar weer proberen de beentjes aan de gang te krijgen.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen