maandag 1 mei 2023

Dubbel Geluk

Hartelijk dank voor de reacties op mijn vorige blog. 
Francien bood mij haar exemplaar van de Quiltmania nr. 76 aan. Dinsdag werd deze bezorgd. Francien nogmaals hartelijk bedankt.

Dus een dubbel geluk.

Hier liet ik zien dat ik met een borduurwerkje voor Pasen was begonnen.

Het is klaar met veel moeite. Ik borduurde altijd met 14 draads linnen en 1 draadje DMC en deed dat nu ook. Door het gedoe met mijn oog, was dit eigenlijk te veel van het goede. Ik gebruikte een handwerkloep

En kreeg via de opticien een Brilloep, is met een clipje op je eigen bril te zetten, te leen.

Passend stofje gezocht en naaien maar.

Op het patroon zie je hoe het moest worden.

Maar ik had niet goed geteld, teveel kruisjes in de breedte. Onderweg waren er ook wat telfoutjes ingeslopen, daardoor hield ik naast de pot een heel leeg gat. Improviseren dan maar en de knop daar nog een keer gemaakt. Naast het randje had ik meer ruimte moeten laten, nu valt het randje een beetje weg.

Ik vond het toch wel weer leuk om te doen en ben op zoek naar een ander motiefje.

Groet,


Dientje

11 opmerkingen:

  1. Joepie, fijn zeg dat het is gelukt met de quiltmania. Handig die loepbril. Ik vind het een prachtig borduurtje zo, fijn toch met je eigen draai eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je nu het kippenquilt kunt gaan maken.
    Het borduurtje ziet er prima uit hoor.
    Het valt ook niet mee met al die kleine steekjes.
    Een foutje valt jou op, maar een ander weet toch niet hoe het eigenlijk moest :-)
    GRoetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het borduurwerkje is leuk geworden, hopelijk kan je met de brilloep nog lang handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SUPER Dini dat je mu ook aan het kippenquiltje kan beginnen,
    zo fijn dat het patroon naar je toe kwam. Vind je borduurtje heel
    erg mooi en lief geworden, en de drie rode knoppen vind ik
    ook mooier staat dan twee knoppen. Oneven vind ik altijd meer
    charme hebben. Zo'n handwerk loep is heel handig heb er ook
    eentje, maar die opzet brilloep lijkt me ook een uitvinding 👍

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je borduurtje vind ik prachtig! En och, ik zit er ook wel eens een vakje naast hoor en dan geef je er gewoon een draai aan. Niks meer van te zien...
    En dan kan je nu eindelijk aan de kippenquilt beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je het blad toegestuurd kreeg. Nu kan je er lekker stofjes bij gaan zoeken. Ik vind je borduurtje enig. Jammer dat het nog moeizaam gaat, hopelijk gaat het snel beter met je ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer en vervelend het probleem met jou oog. Toch is het eindresultaat leuk geworden hoor.
    Ik borduur op dit moment ook op linnen met een draadje maar gebruik daar een daglicht lamp met vergroot glas voor en dat bevalt mij prima.
    Zou niet meer zonder kunnen en ook nog makkelijk als je soms kleine lettertjes moet lezen.
    Veel succes met het maken van de kippenquilt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden. En de extra bloem had daar ook gewoon moeten zitten, zo is het nog mooier. Fijn dat je wat hulpjes hebt om beter te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een heel mooi werkje geworden, meer in balans nu.
    Fijn dat je nu kunt werken met de brilloep.
    Succes met de kippenquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al jaren borduur ik met het loupje op mijn lees bril ,heel handig want je bent mobiel .Gewoon te koop bij Web winkel Steekjes en Kruisjes in Huizen.

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen