maandag 22 mei 2023

Wasjes en tasjes

Nadat dit borduurwerkje klaar was, ging ik op zoek naar iets anders kleins.

Ik vond de linker wel leuk voor de zomer. Ik vond het op deze site.

Tijdens mijn werk als Activiteitentherapeutin het ziekenhuis, kocht ik regelmatig  stukken borduurlinnen. Het nadeel is dat alles wit of bijna wit is, dus werd het tijd voor een wasje. Aida, 5,5 X per cm, in een pan met Rooibosthee.

En buiten lekker later drogen.

Zie het verschil.

Toen kwam Soed Idee met de JWH Janse 1853 SAL. Dat is misschien ook een leuk werkje, dus een lapje Jobelan 11 draads ook in de Rooibos, hier nog ongestreken.

De opgegeven kleuren had ik ook nog in de voorraad. Even een proeflapje maken, 2 draadjes DMC vond ik te grof. Geen foto gemaakt, maar 1 draadje vind ik mooier, zie foto. Ik ga hier mee verder zodra de andere af is.

Het andere borduurwerkje is al een eind op weg.

Dat doe ik wel met 2 draadjes.

En de tasjes?
1e Paasdag waren we op ziekenbezoek en een achternichtje vond dat ik zo'n leuke (project) tas had, zoiets wilde ze ook wel. Patroon Dilly Bag van Judy Newman.

Ik wist dat ik nog hexagonnen in de voorraad had, dus ... kwam er een begin. Ik gebruik 1" hexagon, het origineel heeft minder, maar grotere hexagons.

Er waren zoveel hexjes dat ik ook voor een 2e al wat heb klaargelegd.

De binnenkant van tasje 1.

En de bovenrand.

Klaar is het dan.

Dilly Bag in de tuin.

De 2e schiet ook al op. Ik denk dat ik er vakantietasjes voor de achternichtjes van maak. Iets te lezen, te snoepen, zonnebrand en dingen die meisjes van 10 en 12 leuk vinden.

Nog meer tasjes. Vorig jaar heb ik een heleboel telefoontasjes gemaakt en weggegeven. 

Maar dan komt er een nieuwe telefoon die te groot is voor het tasje. Door de voorraad spijkerbroeken gewandeld en zag een paar passende achterzakken.

Broek netjes gesloopt.

Zo gaat het worden.

En klaar is deze. Mag mee en is inmiddels in Frankrijk.


Weer lekker bezig geweest.


Groet,


Dientje



14 opmerkingen:

  1. Nou je kan wel zeggen dat er produktie gemaakts is. Leuk hoor!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg, lekker bezig geweest... en hoe! Prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent zeker lekker bezig geweest. En zoveel gemaakt!
    Leuke tassen met hexjes en dan die schattige telefoontasjes!
    Die van spijkerstof is ook leuk en heel origineel.
    Borduren over 1 draadje lijkt me wel heel moeilijk, echt priegelwerk.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge wat een leuke dingen heb je gemaakt. Prachtig dat borduurwerk en met die tassen zullen jouw nichtjes blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zo’n hexjestasje al meer dan een jaar liggen. Dat moet toch eens afgemaakt worden, want ze zijn zo leuk. Verder ben je weer heerlijk actief. Rustigen, dan komt er toch heel veel af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke creatieve dingen heb je gemaakt! En het zijn ook nog eens mooie persoonlijke cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi borduurwerk. Is helemaal in momenteel. Zelf ben ik nog niet begonnen maar al wel een patroontje in huis. Leuke zijn ze de Dilly bags. Zal de ontvangster erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je heerlijk bezig. Het borduurwerk gaat leuk worden 1 draad vind ik ook prettig om mee te werken. En de sal van Soed Idee ga ik opslaan voor eens! De hexen tasjes zijn zo leuk het is gewoon niet zo in de winkel te koop en dat maakt het zo apart.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je druk geweest !! dat wassen in e deed mijn schoonmoeder ook al dat trucje kende ik .
    Mooie hexagonnen en borduren eigenlijk teveel moois voor 1 blogpost :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je heerlijk enthousiast bezig geweest Dini en met
    grote resultaat, zeg. Enig de borduurtjes die je hebt gemaakt
    maar ook alle tasjes. Zelf vind ik borduren met 1 draadje altijd
    het allermooiste op heel fijn borduurlinnen. En je hebt al weer
    heel wat lapjes weer voorzien van de goede warme kleur.
    Succes et borduren.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent zeker lekker bezig. Goed om zelf de borduurstof een ander tintje te geven. Mooie borduurwerkjes ben je mee bezig.
    Het hexagonnentasje is mooi geworden, daar zal je nicht blij mee zijn. Het spijkerbroeken tasje is ook leuk.
    Groetjes Willy
    PS Tante Trude aus Buxtehude kende ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen