dinsdag 25 juli 2023

Lamp

Na het gedoe met de duizeligheid en 'droge' ogen is de duizeligheid over, maar mijn ogen zijn nog niet 100%. Soms doe ik een vergrootglazen op mijn bril, maar ik heb meer / ander licht nodig. Het is per keer zoeken welk licht het beste is en of ik extra licht nodig heb. Bij mijn plekje in de kamer had ik deze lamp staan en die voldoet niet meer.

Het nadeel van deze lamp is de warmte, ik heb me al diverse keren gebrand aan het kapje. Deze lamp moet nl goed boven mijn werk staan, anders heb teveel last van schaduw. Soms zit ik zo dichtbij dat ik ruik dat mijn haar gaat schroeien. Niet fijn.

Op zoek dan maar naar een andere lamp. We fietsten naar de stad om te kijken bij de plaatselijke lampenwinkel. Gelijk raak, 2 geschikte lampen, keuze maken en inpakken. Gelukkig kan het in de fietstas.

Dit wordt zijn plek, de oude staat er nog.

De nieuwe lamp is iets hoger dan de oude.

Gelijk ook maar alle spullen en tijdschriften naast mijn plekje gesorteerd, opgeruimd, anders neergezet en de lamp kan op zijn plek. Bij de oude lamp kon ik alleen het kapje draaien en hoger / lager zetten. De nieuwe lamp heeft meer draai mogelijkheden, het licht kan feller of minder fel en de kleur van het licht kan aangepast worden, ook daglicht. Bij toeval is de lamp hetzelfde als de leeslamp aan de staande lamp, zie achter de stoel.

Ik heb al veel plezier gehad van de lamp.

Fijne dag,



Dientje

11 opmerkingen:

  1. Hij past mooi bij de andere lamp, maar het voornaamste is dat je nu goed licht op je plek hebt als je bezig bent. Gelukkig is de duizeligheid over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je een goede lamp hebt gevonden. Nu kun je weer verder met handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar dat branden aan het lampenkapje.
    Dat gebeurd mij ook regenmatig. Er zit een halogeenlampje in en die worden verschrikkelijk heet.
    Zo'n moderne lamp is een uitkomst.
    Jij zit nu heerlijk koel met goed licht te werken.
    Zelf durf ik het nog niet aan. Mijn oude lampje is zo fijn om bij te werken.
    Van een nieuwe moet je het nog maar afwachten hoe het thuis bevalt.
    Fijn dat je nu weer beter ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de duizeligheid over is en je een goede lamp hebt gevonden, dat is heel belangrijk bij handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig gaat het beter met je ogen, die zijn ook zo belangrijk voor een creatieveling. En heel goed dat je een nieuwe lamp kocht, nu kan je echt weer aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lastig is het wel als je graag iets oppakt om te maken en jou ogen of een lamp maken dat onmogelijk. Ik heb een paar jaar geleden een daglicht lamp aangeschaft en ben er zo blij mee. Toen ik de kleine steekjes niet meer goed kon zien was die lamp voor mij een oplossing.
    Halogeen verlichting met een vergroot glas het bevalt prima en is ook nog eens handig als je bv. een bijsluiter hebt met kleine lettertjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed licht is zo belangrijk! Fijn dat je een lamp gevonden hebt...
    Wij hebben tegenwoordig allemaal led lampjes, die worden niet warm en zijn zo zuinig.
    Beneden in de kamer heb ik een daglichtlamp op een grote voet. In het kantoortje beneden een kleine inklapbare daglichtlamp, die veel quilters ook hebben. En boven op zolder in de hobbyhoek heb ik er eentje met een loep, maar die gebruik ik weinig.
    Heerlijk dat je van die duizelingen af bent, want dat beperkt je toch wel flink. En nu lekker leuke dingen gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonder goed licht kan ik ook niet hoor.
    Zo fijn als je een goede lamp hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig Dini dat je goed geslaagd bent voor een lamp waar je veel
    plezier van zal hebben. Heel handig de verschillende lichtstanden en helderheden die je kunt instellen. En bovendien is het nog een mooie lamp ook. Zie het al helemaal voor me hoe je omschreef dat je haar door de hitte van het kapje gewoon stond te schroeien, ohhh.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed licht is heel belangrijk, fijn dat je nu een goede lamp hebt gevonden, want een lamp die zo heet wordt dat je haren ervan gaan schroeien lijkt me niet super.
    Nu fijn verder met al je creatieve ideeën !

    BeantwoordenVerwijderen