maandag 31 juli 2023

Stephen West

Al diverse keren was ik de werkstukken van Stephen West op Social Media tegengekomen. Op 6 juli zou er een nieuwe Knit Along starten: Surprise Sock Along - Contrast Blast Socks. Het patroon zou in 4 delen vrijgegeven worden. Dat leek me leuk project om kennis te maken met zijn werk. Het patroon bestelt via Ravelry, kan ook via zijn eigen website, en tzt garen zoeken. 
Het liep anders. Toen we naar de stad gingen voor de nieuwe lamp wilde ik ook even langs de wolwinkel voor sokken breinaalden 2.25, omdat mijn vaste winkel deze niet had. Daar zag ik deze wol, perfect voor de Knit Along.

Die middag zou deel 3 vrijkomen en ik bekeek de bijbehorende filmpjes. Ai, wat leek me dat leuk. Vrijdagavond steken opgezet met de German Twisted methode, pff voordat ik dit goed in het snotje had. Ach, dan maar vast de boord breien. Toen ik naar bed ging was ik zover.

Zaterdag keek het breiwerk mij weer aan, nou vooruit een stukje met 2 kleuren. Dit was 's avonds om 20.30 uur.

Toen ik zaterdag naar bed ging had ik deel 1 van het patroon klaar. Zondag was het geen weer om er op uit te gaan, dus na alle klussen in huis en een poosje haken maar weer breien. Om 16.30 had ik het 1e stuk van patroon 2 gebreid.

Even dichterbij kijken.

's Avonds begonnen met de hielflap.

Goed opletten.

Maandag dan ook maar de kleine hiel.

En voorvoet mindering breien. Passen kan geen kwaad.

Zie je het kabeltje langs de mindering?

Nu wachten op deel 4. Of alvast beginnen met de linkersok. Bij de linkersok loopt het kabeltje na de boord en de zigzag de andere kant op.

Het kabeltje.

Donderdag aan het eind van de ochtend kwam het laatste deel. 's Avonds was de voorvoet klaar.

Detail voorvoet.

Onderkant.

Pas sessie. Moet ik wel / niet extra toeren breien.

Uiteindelijk nog een paar toeren uit moeten halen. Was al gebeurd toen ik de foto nam.

Vrijdag was de teen aan de beurt. Het past precies, hoef niets meer aan te passen.

Alle draadjes weggewerkt en ik moet nog blocken.

Het zit heerlijk.

Vrijdagavond met de boord voor 2e sok begonnen. Die wordt wel minder snel gebreid. Ik vond het leuk om te breien, ook door de afwisseling in de steken. Het Engelse patroon is goed beschreven, per toer en maat de aanwijzingen. Ook de bijbehorende filmpjes waren duidelijk.

Nog meer sokken nieuws. Scheepjeswol heeft ook een Make-A-Long: Summer Sock A Long. Dit begint op 9 augustus en duurt 4 weken. Het gaat om het breien van Toe-Up sokken, 1 of 2 tegelijk op rondbreinaald. Je kunt vanaf 9 augustus het PDF patroon kopen of gratis per week via de blog van Carmen van New Leaf Design. Misschien brei ik dan ook mee, maar ik ga dan korte sokken naaldjes gebruiken. Ik heb nog resten garen van de Sassenach kussens liggen en heb een gemêleerd garen bij gekocht.

Deze kleuren zouden het dan moeten zijn.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de Tips en Tricks.

Groet,


Dientje

10 opmerkingen:

  1. Zo dat ziet er ingewikkeld uit. Maar zijn vast lekkere dikke sokken. Succes met de andere kant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, de naam van Stephen West ben ik nog niet tegen gekomen op social media, maar daar kennen ze je voorkeuren natuurlijk maar àl te goed!
    Wat beschrijf je je sokkenbreiproces leuk; want ja, het is zò herkenbaar... Je wil gewoon door en het is zo leuk. Gewoon fijn dat het weer wat minder was; hoef je je niet schuldig te voelen.
    En ik moet zeggen dat ik de sokken ook wel er-rug leuk vind hoor!
    Die tweede sok zal zeer binnenkort ook wel af zijn en dan dient de volgende uitdaging zich al aan, lees ik...
    Leuk leuk leuk... Succes hoor! En laat maar zien hier...
    Fijne dag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Lijkt me superingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor dat je die ingewikkelde sok zo snel hebt gebreid. Nu gauw de tweede. Ze zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie hier boven ook al reacties staan van mensen die het patroon ingewikkeld vinden.
    Daar sluit ik me bij aan. Een sok breien lijkt me al moeilijk, maar met die verschillende steken en kabels... knap hoor!
    Maar wel lekker warm voor van de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk toch om je eigen sokken te kunnen breien. En dan in zo'n prachtig patroon. Schitterend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Je zit wel helemaal in de sokkenbreiflow. Ik ben nu al benieuwd naar dat volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige sokken zijn het geworden. Stephen West heeft heel bijzondere patronen. Maar heel duidelijk uitgelegd, zeker ook wanneer er filmpjes bij zijn heel goed te doen.
    Jouw kleuren combinatie is heel mooi.
    Fijne nieuwe week,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kunstenaars zijn jullie, breisters en haaksters, allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen