maandag 3 juli 2023

Updates

2 Weken terug schreef ik over het proeflapje voor de Sommarkoftan.

Ik had het vestje zover voorbereid om mee te nemen naar Zwitserland.

We zijn de 22e weggegaan en de 25e thuisgekomen. De 23e hadden we feest en heb ik niets gedaan. De 24e heb ik 's morgens, toen bijna iedereen nog uitsliep, zo'n 2uur gebreid. Op de terugweg had ik de 1e knot van de hoofdkleur op en had geen zin om de 2e aan te hechten, te warm en last van mijn ogen. Ik ben dus zover gekomen, 21 cm hoogte. Volgens patroon moet ik nog 6 cm voor de afkanting voor de armsgaten. Ik ga het vestje op een lange kabel zetten als ik de hoogte heb om te passen.

Mijn haakwerk, Landscape Shawl, is ook iets gegroeid. Foto 11 juni.

Dit gaat niet hard door rijen uithalen en ik kan dit niet te lang achter elkaar doen, krijg dan last van mijn handen.

De 'Zeeuwse Tas' is ook een klein stukje verder. Foto 11 juni.

Foto 26 juni.

We gaan rustig verder.

Fijne dag,



Dientje

12 opmerkingen:

  1. Langzaam maar zeker. Het wordt allemaal heel mooi! Ben nog steeds weg van die landschapsjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om steeds een beetje af te wisselen, al begrijp ik dat het ook nodig is voor je handen en ogen... Daar moet een handwerkster ook zuinig op zijn!
    Ik vind alle drie je werken prachtig en als ik een favoriet moest kiezen, zou ik het niet weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker hoor en wat knap die landscape sjaal wordt ook heel mooi lekker vrolijk met die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net zoals ik met quilts doe, heb jij verschillende breiprojecten op de pen staan.
    Leuk die afwisseling, hoewel het allemaal best moeilijk is en je je aandacht er bij moet houden.
    Het vestje lijkt me zo kort worden als je nu al met de armsgaten gaat beginnen.
    Maar je zult het wel nagemeten hebben op je eigen lichaam, het zou zonde zijn als het straks weer moet worden uitgetrokken.
    Maar die rand is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk brei- en haakwerk. Fijn om af te wisselen. En doseren is niet altijd makkelijk maar vaak wel beter (helaas)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het vestje wordt heel leuk, ik vind het ook altijd fijn om aan verschillende dingen te werken. Gr., Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een korte reis naar Zwitserland. Maar je hebt toch weer een hoop gedaan. Ik vind de shawl erg mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn toch allemaal mooie vorderingen. Leuk ook om de werkjes af te wisselen.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn ook echt drie PRACHTIGE objecten waar je mee bezig
    bent Dini, en ook best ingewikkeld allemaal. Daar moet je echt
    je koppie goed bij houden. Vind het heel knap werk wat je allemaal doet. Succes met de vorderingen.......

    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn het toch allemaal prachtige handwerken, ingewikkeld !
    Knap hoor en dan drie dingen nog wel, vergt heel veel denkwerk !
    Super !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je toch met mooie projecten bezig. Allemaal verschillende technieken maar het lukt je goed. Het moeilijkste lijkt mij zijn de breiwerken met twee draden om niet te strak maar ook niet te los te breien zodat er lussen en gaten ontstaan. Ik neem mijn petje af doe het je niet na.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige diverse breiwerken! Steeds een klein stukje, dan zie je het toch vorderen.

    BeantwoordenVerwijderen