maandag 19 februari 2024

Breikrans?

Sinds een paar weken is er een breikrans van 2 personen bij ons thuis, 😂. 
Begin januari was ik bij een wolwinkel. Terwijl ik met de winkeldame aan het overlegeen was over mijn breiwerk en breinaalden zat mijn man in breiboeken te kijken. Hij had een leuke trui gevonden.

Dus ik vroeg of hij hem dan zelf ging breien.
40 Jaar geleden heb ik hem leren breien en hij heeft diverse truien voor zichzelf gebreid. De enige die over is, is deze. Kleur is eigeel, lukt me niet om de goede kleur op de foto te krijgen.

Kleurwerk heeft hij nog nooit gedaan, maar dat zou volgens hem wel lukken. De hoofdkleur werd Denim ipv grijs, gebreid wordt op naald 6. Na de wintersportvakantie begon het breien en 2 weken later was dit het resultaat.

Begin en eind van chart / telpatroon was nog wel een dingetje, maar was op tijd te corrigeren. Het kleurwerk van de mouw heb ik gedaan omdat dit niet goed ging. Op dit moment is lijf en 1 mouw tot okselhoogte.

Mouw 

De pas wordt ook nog een dingetje, kleurwerk op sommige plekken met 3 kleuren, minderingen in de pas. We gaan het zien.

Mijn breiwerkje groeien ook of zijn af.
Dit paar sokken voor de Groene Sokken Actie zijn klaar.

Mijn 2e mouw is op gelijke hoogte als de 1e. Nu eerst het lijf verder breien.

Mijn 2e Stephen West sok wordt ook weer opgepakt.

Dus tegenwoordig hebben we regelmatig een breikrans, samen breien ja gezellig.

Groet,


Dientje

17 opmerkingen:

  1. Ja echt leuk, breien met zijn tweeën! En een leuke trui wordt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, staat mijn reactie misschien weer bij de spam?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat je man ook breit. Ik heb het mijn man al diverse keren voorgesteld, maar tot nu toe zegt hij steeds nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je man nu ook weer aan het breien is gegaan.
    Samen is het nog gezelliger.
    Handig dat je de mouwen tegelijk breit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig om jou man breien te leren en het resultaat mag er zijn hoor.
    De trui die hij heeft gekozen is echt een uitdaging maar het zal zeker lukken onder jou begeleiding.
    Het vest waar je mee bezig bent is ook geweldig en ziet er mooi uit.
    Een prachtig patroon.
    Succes jullie twee met alles.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroeger heeft mijn man ook veel gebreid, maar helaas heeft hij er nu geen meer in (maar wat niet is, kan nog komen). Gelukkig vindt jouw man het wel leuk om te doen en wat heeft hij een prachtig patroon uitgezocht! Veel plezier saampjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om samen te breien. Goed om hem af en toe te helpen, samen breiend komt die trui zeker af.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt fantastisch Dini, een man die ook weer aan het breien is, en hij kan het ook erg goed. Best wel moeilijk met een patroontje, maar hij krijgt natuurlijk zo nodig alle hulp van jou kant. De blauwe trui begint al flink op te schieten, en gelukkig hoor ik geen klachten meer van je handen helemaal TOP. Je sokken zien er ook erg leuk uit. Jij breit wat af hé.
    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie trui is je man aan het breien en heel leuk zo’n gezamenlijke hobby, geweldig dat hij het weer heeft opgepakt. Groet Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig en leuk Dinie!
    Dat komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb mijn man ook even zitten porren, maar hij vindt het niks. Ook niet als ik zeg dat breien van oorsprong mannenwerk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk Dientje dat jij je man hebt leren breien.
    Gezellig ook, allebei een mooi project op de pennen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar dat is leuk.... Dat ziet ik de mijne niet doen. Gezellig en heel knap

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je man ook breit! En zo wordt het een gezamenlijk project, dat is ook mooi. Je hebt meer moois op de naalden staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat supergezellig zeg om dat zo samen te doen. En ik ben onder de indruk van jullie mooie breisels!

    BeantwoordenVerwijderen