maandag 5 februari 2024

Groene sokken actie

Op Duitse Vlogs was ik de Groene Sokken Actie al een paar keer tegengekomen. Er worden sokken gebreid voor vrouwen met gynaecologische kanker. De sokken zijn van groen garen gemaakt of garen waar iets groens in zit. Nu las ik pas op de Blog van Froukje dat er ook een Nederlandse Facebookgroep is. Deze folder komt daar vandaan, Zij hebben ook een paar sokkenpatronen bij de bestanden staan.


In mijn berg sokkenwol zaten ook wel een aantal bollen groen. Dus kan ik vast wel iets voor het goede doel gaan breien.

Toen ik mijn laatste paar kerstsokken klaar had, begon ik met een paar groene.

Ik brei het gratis patroon Winter Stroll Socks van Marie-Louise Dugal. Het patroon is voor dikke sokkengaren, ik gebruik gewoon sokkengaren en neem de grootste maat. 

In de boord zit een sneeuwvlok.

Het been en de voet worden met een 'Broken Rib' patroon gebreid, hier alvast een begin van het gekleurde deel. Inmiddels ben ik al met de hiel bezig.

In de kerstsokken zit ook groen, dus die kunnen misschien ook wel voor het goede doel. Alleen nog draden afhechten.

Of ik mijn 2e paar Stephen Westsokken, donker en licht Petrol, ga weggeven, moet ik nog even nadenken.


Fijne dag,



Dientje

9 opmerkingen:

  1. Mooie bijdrage van jou voor deze groene sokken actie. Mooi garen en leuk sneeuwvlokpatroontje in de boord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je daaraan mee doet. Maar waarom moeten de sokken groen zijn?
    Nog een vraag:
    Op de foto van al je bollen wol, zie ik rechts onder een paar harige bollen wol.
    Wat is dat voor merk, hoe heet zulke wol, en waar koop je dat?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sokken voor een goed doel.
    Leuk patroon hé:)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi initiatief Dini, en jij bent goed in sokken breien.
    De kleur van de HOOP, begreep eerst niet waarom het groene sokken moesten zijn maar nu dus wel.
    Succes met de vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee en mooie sokken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi initiatief. Fijn dat je daaraan meedoet.

    BeantwoordenVerwijderen