maandag 4 maart 2024

Gewoon verder breien

Toen mijn groene sokken klaar waren

Had ik zin om Scrapsocks te maken van mijn 'Berg' Strompegarn.

Ik sorteerde de kleuren die ik wilde gebruiken.

Maar tijdens het breien veranderde het een paar keer.

Dit is de voet. Het was soms verrassend hoe de kleuren van dezelfde bol heel anders was bij de volgende sok. Ik breide 10 toeren met een kleur. De steekmarkeerders zitten bij een nieuwe kleur.

Dit moest het beendeel worden.

Uiteindelijk werd het dit.

De sokken zien er zo uit, ongeblockt. De bovenvoet en het been zijn gebreid met 4 recht en 2 averecht patroon. Ik breide van teen naar been.

Hier nog een detail van het verschillende kleurverloop.

Het minst leuke: veel draden afhechten.

Zondag 25 februari hadden we een feestje in Hengelo. We reden over de A1 en zagen deze regenboog.





Groet,



Dientje

8 opmerkingen:

  1. wat een mooie sokken maar oef wat een boel draadjes afhechten, maar je hebt zo wel een uniek paar sokken. En de regenboog altijd wordt ik daar heel blij van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken met zoveel kleurtjes passen overal bij! Alleen al dat afhechten, lijkt me niet echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijken wel toverbalsokken, mooi!
    Het blijft leuk om een regenboog te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je lekker aan het spelen geweest met al die kleurtjes in de sokken. Ja, die draadjes zijn minder leuk, maar het hoort er jammer genoeg bij....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sokken breien leuk om te doen maar jij maakt er iets echt heel moois van. Petje af ik brei weer van boord naar teen want vanaf de teen breien is mij niet goed gelukt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige sokken met al die kleuren. Je bent echt een sokkenbreigenie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een sprankelende keuren allemaal, en eigenlijk vind ik het juist wel leuk als ze niet precies gelijk worden. Wat een gig voorraad bollen heb je toch, volgens mij kunnen daar nog 60 paar uit gebreid worden? Of
    overdrijf ik nu een beetje. De regenboog heb je prachtig vast kunnen leggen, zo rijdend in een auto wordt het meestal een bibberend beeld.👍

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig die kleurige sokken en prachtige foto’s heb je gemaakt van de regenboog. Als ik een regenboog zie, word ik altijd blij, het heeft iets dit natuurverschijnsel.

    BeantwoordenVerwijderen