dinsdag 19 maart 2024

Warme voeten

De draadjes van mijn scrapsokken zijn afgehecht en kon ik ze aantrekken.
Ik heb deze van teen naar boord gebreid. De hiel is met een soort hielflap en je meerdert steken ipv flap breien en steken opnemen. Bij de juiste lengte ga je minderen door samen te breien. Ik heb dit patroon op Ravelrij gevonden, https://www.ravelry.com/patterns/library/sokbasis



Ik had nog een bol dikke sokken wol liggen, de paarse.

Volgens dit patroon, https://www.ravelry.com/patterns/library/troll---socks ,heb ik ze in gr grootste maat gebreid.

Ook deze is van teen naar boord en heeft eenzelfde hiel als de vorige sok.


Na de hiel ribbels gebreid.

Op deze foto is de hiel beter te zien en de ribbels ook.

Groet,


Dientje

13 opmerkingen:

  1. Wat veel warme voetjes. Je hebt het weer prima voor elkaar. Mooie kleurtjes. En sokken heb je nooit genoeg. Ik moet ook weer aan de sokken deze week 2 paar van de baas weggedaan ze zijn jaren meegegaan.
    Ps nog reactie gezet bij bericht van gisteren ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor de links dit ga ik eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf het knap vinden hoe je telkens weer zulke mooie sokken breit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden en knap gedaan. Ik heb een keer van teen naar boord gebreid maar alles weer uitgehaald want het was niet helemaal naar mijn zin. Wat is er toch veel kleurkeuze in sokken wol!
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gewoon een beetje jaloers. Wat een prachtige sokken heb je weer gemaakt. Die zullen zeker heerlijk zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zitten je voeten er weer mooi en warmpjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kleurtjes en lekkere warme voeten, wat wil een mens nog meer ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super vrolijke sokken Dini, en als ik het zo lees lijkt me deze hiel veel makkelijker te breien dan zo'n flap met steken opnemen. Tenminste voor mij als breileek, hihi Deze hie ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mirjam van mMirjamshoekje is mijn zus 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi en ze zien er ook echt uit als lekker warm !

    BeantwoordenVerwijderen