maandag 6 mei 2024

Semafor vest

In maart bestelde ik dit garen bij Eddna, combinatiegaren van Babylamawol en Zijde.

Ik wilde hiermee het Semafor vestje breien.
foto van Eddna

Volgens het patroon moest ik maat L hebben. Na 1.5 bol breien heb ik het zo goed mogelijk gepast. Ik vond het te wijd. Omdat ik ook niet wist wat het garen zou doen na het blocken, besloot ik het tot de boord uit te halen en dan extra te minderen voor maat M.

Omdat het garen zacht en slap is, bleef het tot het eind spannend hoe het zou passen. Wel steeds gemeten met andere kledingstukken. Heel veel gemeten.

Eind april was het klaar. Deze foto geeft de kleur goed weer.


Ik stelde het wassen uit, omdat ik niet wist wat het garen zou doen. Kon hierover ook niet op Ravelry vinden. Donderdag de stoute schoenen aangedaan en daar ligt ie buiten te drogen. Na het wassen zijn de maten hetzelfde gebleven. Ik denk wel dat ik de bies vast ga zetten. De biezen wijken bij het dragen.


Het is een heerlijk vestje geworden.

Van het restje heb ik een Sophie Scarf gebreid.



Een nieuw project staat alweer op de pennen, de Cumulus Tee. Ik brei het op naald 2.5 en t/m de V-hals wordt er pen recht en averecht gebreid en daarna alleen recht. Beetje saai dus. 


Groet,



Dientje

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi vestje! Mooi met dat halm motief. Mooie kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk vestje! Ik snap dat je het een beetje eng vond om te wassen, maar het is goed uitgevallen.
    En dan brei je er zomaar weer even snel een sjaaltje bij!
    Succes met je nieuwste breiwerk... het zijn weer hèel veel steekjes op de naald!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleur! En fijn dat het dezelfde maat is gebleven na het wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi vestje en wat spannend met het garen, fijn dat het (na het uithalen) goed heeft uitgepakt :) Ik kan me het helemaal voorstellen, dat je het wassen/blocken spannend vindt, dat zou ik ook hebben. Fijn hè breien, ik doe het ook graag. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig vestje. En wat leuk dat smalle sjaaltje erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een vestje is nooit weg en altijd gemakkelijk. Op maat breien ik vind het altijd een dingetje en niet zo makkelijk. Maar jij durft het aan te gaan ik niet zo makkelijk.
    Groeten vanaf een camping in Dalfsen.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd lastig om de juiste maat te breien, want je weet niet hoe het gaat uitvallen.
    Het lijkt me wel dat het vestje op het plaatje wat wijder is dan dat jij het gebreid had.
    Gelukkig is het niet gekrompen.
    Nu weer een nieuw project op dunne naalden, dus heel veel steekjes.
    Geduld is een schone zaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is echt een prachtig vestje Dini, en die kleur is ook heel
    erg mooi. Die sjaal vind ik ook erg handig vooral in deze periode
    van het jaar, er zijn toch vaker wat killere dagen en dan voelt dat natuurlijk heerlijk aan je hals. Je nieuwe project gaat ook een
    beauty worden, endat garen valt ook heel mooi om je lichaam 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een prachtig mooi vestje geworden. Zo leuk dat sjaaltje erbij. En gelijk weer door met een nieuw project. Lekker bezig zo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Babylamawol en zijde, wauw chique hoor, lijkt me lekker dragen.
    Wat leuk ook, zo’n punt sjaaltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hej Dinie,
    Wat een mooi vestje is het geworden. Het staat je ook goed. En ook al weer een bijzonder nieuw project. Ik ben benieuwd.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen