maandag 20 augustus 2018

Week voorbij.

Wat gaat de tijd toch weer snel. Deze week weer een dag extra gewerkt, maar het was zo voorbij.
Toch ook nog tijd gehad voor andere dingen, zoals de Winterse Hexjes. Ik wilde de wyber, die in het midden komt klaar hebben. Dat is gelukt.

Omdat ik hem breder wil maken, ga ik de halve punt aan de zijkant tot een hele maken. Hier zie je de halve punt beter (onderkant foto). Ik heb al wel een idee hoe, maar moet nog eerst uitzoeken of ik stof genoeg heb. Ik wacht ook eerst tot het vervolg wat duidelijker is. Ik kan dan beter zien hoe ik het wil opvullen. Voorlopig krijgt hij rust.

In deze blog schreef ik dat ik voorbeeld Foute Kerst sokken ga maken. Zondag begonnen met een proeflapje. Maar voordat ik kon beginnen moest ik eerst mijn rondbreinaalden en sokkennaalden een ander onderkomen geven. Het plastic tasje waarin ze zaten was helemaal vergaan. Ik heb her en der van die stoffen tasjes liggen, maar kon er nu alleen één vinden van de Telefooncirkel van de Benny Neyman Fanclub. Mijn overleden zusje was fan en had een boel souvenirs. Ik denk niet dat mijn breinaalden het erg vinden, haha.

Hier het proeflapje in wording. En gelijk een breitas gevonden. Ook weer zo'n aandenken, haha. Mijn man is instructeur bij de EHBO en komt tenminste 1x per jaar terug met zo'n tasje.

Zondagavond het boordje klaar en een begin gemaakt met het beendeel. Wordt vervolgd.

Fijne dag,



Dientje

1 opmerking:

  1. Wat een mooie top gaat dat woorden met de hexjes. En wat leuk om die oude tasjes weer te gebruiken voor je breiwerk.

    BeantwoordenVerwijderen