donderdag 9 augustus 2018

Wat gaat de tijd snel

Steeds wilde ik beginnen aan een blog, maar dan kwam er weer wat tussen. Keertje extra werken, onverwachte visite, iets maken voor een collega die wegging, ga zo maar door. Je weet vast wel hoe dat soms gaat. En tijdens die warme dagen was ik niet op mijn actiefst.
Maar toch nog met de hexies bezig geweest in tempo langzaam.
Deze foto liet ik in mijn vorige blog zien. Ik heb vergeten een foto te maken, maar ik ben met de 4e rand bezig. 

Vorige week was ik bij het Kleinvak in Schalkhaar. Er werd mij gevraagd om een paar 'Foute' Kerstsokken te breien en mazen. Dus materiaal meegekregen. Binnenkort beginnen, anders ben ik te laat, haha.

2 Jaar geleden hebben we een zonnescherm laten plaatsen, maar we hadden hier niet genoeg schaduw van. Met lakens was het te doen. Eerst aan de zijkant en later ook voor.

Eigenlijk was het een doorn in het oog, dus in mei naar de winkel om de mogelijkheden te bekijken. 
1 Advies was om aan de voorkant een screen te doen. De technische man die kwam opmeten had ideeën voor de zijkant. Dat bleek later nog niet te zijn wat ik wilde, dus nog maar eens om de tafel.
Vorige week met die hitte hebben ze het geplaatst.

Het gordijn aan de zijkant moet nog komen, dat is nl. later besteld. Vanaf het terras ziet het er zo uit.

We hebben nu al meer schaduw, maar het gordijn aan de zijkant is wel nodig.

Omdat we toch bezig waren hebben we ook rolluiken laten plaatsen op de begane grond. Hoe heb ik ooit zonder gekund. Wat heerlijk koel. De zon staan een groot deel van de dag op het zijraam.

Ruim 40 jaar geleden gingen wij op vakantie met de motor naar Zweden, ik achterop. Allebei een motorpak laten maken. De motor hebben we allang niet meer, maar de pakken lagen nog op zolder. Nu kan mijn man een motor lenen. Helm, laarsjes en handschoenen gekocht.

En help, het motorpak past hem nog. Had nog wel wat olie nodig. Oké het is gedateerd, maar het voldoet. Die van mij heb ik maar niet geprobeerd aan te doen, haha. 

Woensdag zijn 1e rit gemaakt.

Genoeg meegemaakt dus.

Fijne dag,



Dientje

1 opmerking:

  1. Met deze temperaturen is het wel nodig om genoeg schaduw te hebben. Wij hebben aan de buitenkant van de ramen zonwering, zelfgemaakt van zonwerend doek en zit met haken in de muur vast. Scheelt stukken. Buiten hebben we schaduw van de bomen in de tuin, maar op die hete dagen niet buiten geweest. Handig om nog een motorpak te hebben liggen. Die sokken zijn leuk zeg, die sneeuwmansokken, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen