maandag 13 mei 2019

Update Winterse Hexies

In verloren uurtjes of tijdens een autorit maak ik hexjes. 

En als ik weer genoeg heb, maak ik een deel.

Afgelopen zaterdag heb ik alles maar eens uitgelegd om te zien wat er nog gedaan moet worden. Aan deze kant moeten nog een paar donker blauwe hexjes on de rand af te werken. aan de rechterkant moet de bloemenrand nog opgevuld worden. 

De punt aan de rechterkant is inmiddels klaar en ben hem aan het vastnaaien aan de rest. De bloemenrand moet nog opgevuld worden. Waarschijnlijk haal ik 1 donkere bloem aan de linkerkant eruit en wissel ik die met een lichte van de overkant. Dit deel heeft veel donkere bloemen terwijl de andere 3 relatief licht worden.

Opvullen van dit deel.

Bloemen rand opvullen en verbinden. De 2e bloem van rechts gaat zo goed als zeker naar de overkant om die kant wat lichter te maken.

Als dat allemaal klaar is komt er een donkerblauw randje omheen, appliceren, zodat de randen recht worden. Ik ga er een coverlet (sprei) van maken en geen tussen vulling gebruiken. Voor de achterkant gebruik ik de hexjes die het niet gehaald hebben of die over zijn. Ik zie wel hoever ik er mee kom. Een begin is gemaakt.

Fijne dag.



Dientje

3 opmerkingen: