maandag 9 maart 2020

Patchen, Quilten en Patchen

Voor de Carousel moet ik de Gansjes nog aan elkaar naaien. Dat doe ik tussendoor, bijvoorbeeld tijdens de koffie, of als ik met mijn vriendin meega naar het ziekenhuis waar zij een afspraak heeft, of als mijn Ben haar man helpt met een klus, of ..., of...

Dus aan deel 1 alvast de halve gansjes genaaid, die klaar waren. Er moet nog een rij hele gansjes aan voordat dit blok Quilt klaar gemaakt wordt.

He middelste blok, nr. 5, ben ik aan het quilten. Ik ben nu met de buitenste rand van de blauwe cirkel bezig. Dan zijn de puntjes aan de beurt. Ik heb nu al 2 kromme naalden.

De sterren van de Sterrenquilt zijn allemaal gequilt, idee voor de rand, zie vorige blog. Verder nog niets mee gedaan.

In mijn vorige blog liet ook zien dat ik deel 4 van de Bernina-Sugarido QAL had voorbereid. Dit in een rustig tempo met de machine genaaid.

Dit blok moet met theezakjespapier worden genaaid. Dat had ik niet bij de hand, dus leg ik de stof op het patroon, vouw de naailijn om en naai langs de vouw. 

Ik had ook door het papier kunnen naaien, maar dit vind ik gemakkelijker.

Vrijdag klaar.

Maar ik maak er 2, dus zaterdag en zondag verder met de 2e.

Hier een detail van de stof, de donkere is Kaffe Fasset, de andere niet maar heeft wel dezelfde uitstraling.

De 19e komt deel 5.

Binnenkort ga ik nog een weekje met wintersport, dus moet er weer het een en ander aan handwerk uitgezocht worden om mee te nemen. Dat moet ik komende dagen maar eens doen.

Tot de volgende keer.

Fijne dag,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. De Bernina-cal wordt mooi, de carroussel trouwens ook. Lekker zijn die gansjes voor onderweg en zo. Alvast veel voorpret voor de vakantie toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt je hart ook helemaal verloren aan het quilten hè.. Wat ziet het er allemaal netjes uit zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi quiltwerk van de carousel. Fijn dat je die gansjes overal mee naartoe kunt nemen. Alle steekjes helpen. Mooie KF stof. Succes met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is heerlijk om een quilt langzaamaan te zien groeien. Toevallig heb ik van de week een filmpje gezien op dezelfde manier zoals jij het doet met de sterren maken, zonder door het papier te naaien. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook fijn aan het gansjes naaien. Het is inderdaad een fijn tussendoor klusje. Ben benieuwd wat je meneemt naar wintersport. :-)

    BeantwoordenVerwijderen