maandag 25 mei 2020

Bloemetjes bloeien

Zondag had ik alle bloeiende bloemen willen fotograferen, maar door de regen is er niets van gekomen. Afgelopen week had ik al wat foto's gemaakt.
Blauwe Akelei in de voortuin.

Gele en blauwe in het perkje tegen het terras. In het middenstuk staat de witte Astrantia in bloei en wat verder de andere kleuren Akelei

Geprobeerd een foto van de Akelei te maken.

Dan maar apart.

Andere kleur

Rode Astrantia

De appelboom krijgt vruchten. Hier zijn al rupsen van de Spinselmot bezig geweest. Ik kon dit eruit knippen.


Je kunt wel zien dat alles gegroeid is.

De rose Delphinium heeft knoppen die op springen staan.

De Achilla bloemen beginnen ook al rood te kleuren.

De Blauwe Delpinium, foto niet scherp.

Woensdag naar het tuincentrum geweest. Fuchia's in een zak gekocht.

En nieuwe potten voor de Hortensia's. De schotels waren tijdelijk, zijn nu weg.

Zodra het weer het toelaat maak ik meer foto's.

Op Hemelvaartsdag gewandeld met mijn zwager en schoonzus en hun hond. Senna en Dientje zijn allebei gek op water. We hadden na het zwemmen een nieuwe Dientje. We dachten eerst dat we haar zusje Bepje bij ons hadden, die is grijzer dan Dientje.

Ook het laatste blok van de Carousel is gedubbeld.

Het enige patch werk is nog 3 banen gansjes aan elkaar maken en dubbelen. De 1e lange baan is klaar, nog niet gedubbeld.

Hier nog even de middelste 3 blokken (4, 5 en 6) en 1 lange baan samen. Blok 5 is al gequilt.

Blok 8 is ook al gequilt en met 9 ben ik bezig. Wordt vervolgd.

Fijne dag,


Dientje

9 opmerkingen:

  1. Och die Dientje.... ze moest vast in bad. Wat een moeite projecten verder. Leuk om jouw tuin steeds mooier te zien worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dientje eerst maar laten drogen en borstelen. Een berg zand op terras. ‘s Avonds mooi droog en schoon, gelukkig was het geen stinkwater.😂

      Verwijderen
  2. Ik lees dat Dientje weer mooi schoon en droog is geworden :-), gelukkig maar, zo'n natte hond binnen is nooit fijn. Leuk om je tun zo mooi te zien groeien en bloeien. Hier in de appelboompjes ook al de spinselmot.
    Je carrousel wordt mooi zeg. En straks meteen af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je tuin een heerlijke plek nu het allemaal begint te groeien en bloeien. Leuk om mee te kunnen kijken. Je gaat ook snel met de carrousel. Gezellig om samen te wandelen, ook leuk voor de honden.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je tuin begint goed, veel bloeiende planten, erg mooi!!! En Dientje heeft vast veel plezier gehad, maar wat is ze lekker vies ;-)
    Je caroussel wordt echt heel mooi! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best spannend om straks alle gequilte onderdelen aan elkaar te zetten. Bies eromheen en klaar. Je tuin gaat lekker, wordt steeds groener en kleurrijker. Je ziet de plantjes echt groter worden leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verschil met de vorige keer dat je over de tuin blogde... Het groeit allemaal als een tierelier, helaas ook het onkruid...
    Mooi hè al die bloemetjes...
    En wat is je patchwork toch weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie Akelei heb jij!! Prachtig. Zo te zien zijn dat grootbloemige! Hier komen ze bijna nooit op. Ik heb er eentje staan!!

    Fijne Pinksterdagen verder!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of deze akelei grootbloemig is. Ze zijn in ieder geval prachtig. In de oude tuin stond ook veel akelei, maar niet zo qua kleur en vorm. Ik ga proberen of ik zaad kan vangen. En ik hoop dat ze volgend jaar weer. Fijne Pinksteren. Groet, Dini

      Verwijderen