dinsdag 11 augustus 2020

Update

Vorige week dinsdag geprobeerd buiten foto's te maken van mijn Bernina-Sugaridoo QAL, omdat de vorige niet zo goed waren. Eerst maar binnen aan de deur. Buiten viel niet mee door de wind.




De Hulst was geduldig.


Een begin gemaakt met deel 9, rij 3.

Voorbereiding.

De eerste 2 blokken gemaakt vorige week dinsdag.



Nu wachten op iets koeler weer. 

Ik wilde al een hele tijd notenbrood bakken. Er kwam niets van. Vorige week maandag toch aangepakt en er gelijk maar 2 gebakken, heerlijk.

Mijn 4e Carousel blok, nr. 9, was klaar en kon aan 7 en 8 genaaid worden. Eerst tussenvulling en achterkant op maat snijden. Donderdagochtend op de tuintafel aan de gang.

Aan het eind van de middag klaar.

Bij de 1e foto zag je de strook met vliegende ganzen al over de stoel hangen. Inmiddels is deze er ook aangenaaid. Nog een klein stukje zomen aan de achterkant.

Maandagavond zaten we op het achterste terras en zagen dat de Magnolia helemaal bruin is. Hij staat verscholen tussen de Stipa. De Stipa heb ik inmiddels een beetje bijgewerkt zodat hij minder 'wild' is.

Kennelijk was er iemand niet eens dat wij op dit terras zaten. Op een haar na werd de beker met koffie gemist door een dikke vogelflats.

Was wel een spetter, haha.

Vanmorgen nog een paar foto's in de voortuin genomen. De grassen komen in bloei.
Liriope Muscari, Leliegras, heeft een bloem die lijkt op een wit Druifje.

Pennisetum, Lampenpoetsersgras.


Panicum, Vingergras. De uiteinden zijn zo fragiel dat ik ze niet goed op de foto krijg.

Vorige week kreeg ik een reactie op een blog van juli vorig jaar, zie hier. Door een onbekend iemand wordt gevraagd of een Triggerfinger over kan gaan. Beste Onbekend, kijk op internet, vraag het aan je huisarts. Ik heb verder geen andere actie ondernomen dan rust geven. Op het moment gaat het goed, maar kan zo weer opspelen.

Op diverse blog las ik over regelafstand bij de Nieuwe Blogger. Bij de vorige blog had ik er nog geen last van, maar nu wel. Ik dacht het opgelost te hebben, maar helaas. Dus ook bij mij verschil in regelafstanden. Alinea's waar je het niet wil. Ik hoop dat dat het nog veranderd.

Dit was het voor nu.

Groet,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat prachtig al die stroken! Je gaat maar door en maar door... Ik heb weinig energie met die warmte hoor.
    Jammer van de magnolia;zou het nog goedkomen?
    Die grassen vind ik zo mooi staan tussen de planten. Jullie hebben echt een prachtige tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af voor hoe je doorwerkt met dit warme weer. Mooie nieuwe blokken. Leuk om nu de bloeiende grassen te zien. Die bruine magnolia is minder leuk. Je had nog geluk dat het vogelpoepje niet in je koffie terecht is gekomen terwijl je even niet keek. Brrrrr! Fijne dag en eet smakelijk van het notenbrood!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blogje weer. Wat ben je lekker aan t quilten en patchen. Inspratie alom!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je QAL prachtig worden. Leuk om te volgen hoe je hem maakt. En wat een prachtige tuin heb je. Ik had vandaag ook last van die rare regels, hoewel het bij jou lijkt mee te vallen. Morgen plaats ik mijn blog, hopelijk ziet het er goed uit

    BeantwoordenVerwijderen