maandag 24 augustus 2020

Week 34

Dinsdag verder gegaan met de Bernina QAL. 

Ik dacht dat ik nog een 2e foto had gemaakt. Deze rij is nu bijna klaar. Er moet nog een blok met een kruis aan en nog 3 met een klein blokje. Daarna nog de groen/crème variant.
En dan nog deel 7 en deel 10. Heeft geen haast.

Ook begonnen met quilten van blok 4 van de Carousel. Ster is klaar.

Woensdag bij vrienden geweest die hun 18e huwelijksdag hadden. Wij zijn de getuigen geweest, dus proberen die dag iets samen te doen. Nu was dat in huis en tuin. Toen we thuis kwamen lag de Quiltnieuws in de bus.

Op haar blog schreef Mieke van miekequilt over het probleem met regel afstand. Je moet de opmaak aanpassen, het staat op paragraph, maar moet normaal zijn. Bij mij ging het goed. Bedankt Mieke.

Zo leren we weer van elkaar.

In de tuin zijn een aantal planten begonnen met 2e bloei.
Blauwe Delphinium.

Roze Delphinium.

Achillea.

Astrantia, wit. Foto wat onduidelijk.

De Cortaderia staat op uitkomen.

En de appels beginnen mooi te kleuren. Ik kijk elke dag of ze al geplukt kunnen worden.


Vrijdag op bezoek geweest bij een nicht, zij stond op een camping in Mander (in de buurt van Tubbergen). Na de thee een wandeling gemaakt. De gele route.

Lopen jullie mee.



De heide kleurt al paars.

Jeneverbessen.

Grenspaal.

Na de heide kwam het bos.

Op de achtergrond een grafheuvel.

Pauze bij Watermolen van Bels. Ook maar wat gegeten.





Aan het eind van de wandeling kwamen we deze fleurige kar tegen.

Was een productieve week.

Groet,


Dientje

7 opmerkingen:

  1. Dat was een mooie wandeling, van alles wat gezien. Je tuin blijft prachtig en doet het erg goed. Het is fijn dat we weer lekker actief kunnen zijn met het quilten. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is jouw tuin toch, alles doet het super. Lekker weer aan t handwerken, fijn he dat de hitte nu weg is. Prachtig daar bij Mander,( hebben we meerdere familieweekenden doorgebracht) De hei is prachtig nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn ouders gingen vroeger naar een zomerhuisje tussen Vasse en Ootmarsum, tegenover restaurant de Witte Hoeve. Veel gewandeld en gefietst in de omgeving.

      Verwijderen
  3. De tuin wordt weer mooi na die droogte en hitte. Bij mij is ook veel verbrand en verdroogd. Je kon er niet tegen sproeien. Lekker fris nu en af en toe een buitje. Het is prachtige omgeving bij de watermolens. Vorig jaar november was ik te gast in Vasse bij Dennenoord en hebben we daar ook gewandeld. Wil zeker nog een keer terug en weer met zo'n heerlijke high tea in/met al dat mooie Poolse aardewerk. Geniet nog maar even van jouw tuin en succes met het quiltwerk,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naast Dennenoord, tegenover restaurant de Witte Hoeve, was vroeger een verbouwd kippenhok. Daar logeerden mijn ouders in voor of najaar. Ben daar veel geweest, maar nooit bij Dennenoord. Staat nog steeds op mijn lijst.

      Verwijderen
  4. Wat een leuke quilt ben je aan het maken. En fijn dat ik je kon helpen met het blog.
    Jullie tuin is prachtig, en de regen van nu zal hem lekker opfrissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig zo'n dag met vrienden en dan samen een mooie wandeling maken. Ik heb geen tuin meer, dus vind het leuk om rond te kijken in jouw tuin. Wat zullen die appels straks heerlijk smaken. Succes met je quiltwerk!

    BeantwoordenVerwijderen