maandag 31 augustus 2020

Appeltje voor de dorst

 Van het 1e appeltje geen foto gemaakt, maar hierbij de 2e.

Misschien dat ik nog 1 of 2 appeltjes kan oogsten. 1 Is aan gegeten door een vogel, 1 heeft een gaatje met ... De 1e vond ik lekker smaken, mijn man vond hem te zuur. De 2e ga ik nog proeven.

Deze week de baan, deel 9-rij 3, van de Bernina-Sugaridoo QAL afgemaakt.

Ook de 2e van de Janet Clare stof.


Gezellig samen op de foto.

Nog deel 7 en deel 10 te gaan tot de volgende opdracht. De banen hebben allemaal verschillende breedtes. Ik heb zondag een aantal banen al op maat gemaakt en een tussenbaan, sashing, er aan genaaid. hiervan nog geen foto gemaakt.

In de tuin gewerkt, snoeien en onkruid. Alleen foto's gemaakt van de aandachtspunten voor de hovenier. Bijvoorbeeld de Magnolia, heeft hij de geest gegeven?

En de Dropplant die toch behoorlijk groot wordt en andere planten in de verdrukking brengt.

Veel oude foto's bekeken naar aanleiding van de Facebook pagina over Hengelo ov. Dit is een foto van de zesde klas lagere school in 1965. Ik zit links vooraan.

Zo had ik hierdoor weer contact met klasgenoten, een achterneef en -nicht en een nicht die geëmigreerd is naar Canada.

De week was dus weer gevuld.

Fijne dag,



Dientje 

6 opmerkingen:

  1. Eigen oogst is zo leuk als is het bescheiden. Het zou jammer zijn als de magnolia het niet overleeft. Zo een prachtig gezicht in het voorjaar. En ja oude foto`s kijken daar verlies je al het tijdbesef. Helemaal als je dat met z`n tweeën doet. Hoe zou het met die zijn en weet je nog... groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker zo'n appel voor de dorst. Jammer dat planten het zo af en toe begeven. Hopelijk valt het mee net de magnolia. Leuke klassenfoto, ook om de kleding en kapsels te zien uit die tijd. Je werkt vlijtig door aan de BS. Mooie nieuwe banen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n eigen oogst appel. Leuk die banen, ben benieuwd hoe de hele quilttop gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het appeltje ziet er inderdaad een beetje zuur uit. Dat vind ik eigenlijk sowieso vaak met appeltjes die bij huis aan de boom groeien. Soms denk ik dat we iets niet goed doen...
    Tuinonderhoud kost veel tijd en energie hè.. Maar je moet het echt bijhouden, alles groeit zo hard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vind ik je quilt toch leuk. Ben heel benieuwd hoe het worden gaat. Kun je van de appeltjes niet ( een heel klein bakje) appelmoes maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Appeltje heerlijk opgegeten. Eerste hap beetje zuur, maar daarna heerlijk.

      Verwijderen