maandag 22 maart 2021

Andere kleuren

Het gaat goed met hand en schouder. Ik heb deze week rustig gedaan met handwerk, ook al lijkt dit niet uit de rest van de blog. Meer andere dingen gedaan, onder andere deze puzzel.

Donderdag de 14e verjaardag van Dientje gevierd, koffie en gebakje met vrienden.

Vorige week schreef ik dat ik dit voor het voorjaar wilde maken. Ik was de kleuren van The Joys of Life even zat. Dus dit was lekker vrolijk en kleurrijk.

Patroon op 200% gekopieerd en op Vliesofix getekend.

Weer allerlei lapjes op de werktafel.

Eerst maar even de randen maken. Verschillende combinaties gemaakt. Het begon hiermee.

En uiteindelijk koos ik hiervoor.

Zondag de naaimachine maar aangezet. Als de blokjes aan elkaar zitten, ziet het er zo uit. Wat lijkt het anders nu het genaaid is. Ik ben tevreden.

Dan volgt het vogelhuisje. Uiteindelijk had ik deze combinatie, maar twijfelde nog over de paal en de ramen.

De paal wordt van het linker stofje gemaakt, de ramen zijn toch iets feller geworden.

Heerlijk die zakken met restjes. Het hek in wording gevonden.

Hier het hek dichterbij.

1e Vogeltje in de maak.

De stoffen voor de andere vogeltjes liggen klaar. Daarna moest er gekookt worden. Maandag maar weer verder. De achtergrond op maat snijden, resterende vogels / bloemen voorbereiden en een werkplan maken.

's Avonds naai ik aan The Joys of Life. Maart en April afgemaakt, zigzagband en blaadjes. Ik ben bezig met Augustus. Hier het resultaat tot nu toe.

Woensdag kreeg mijn Ben een mooie bos bloemen van de EHBO. Hij is bijna 20 jaar instructeur en wil in voor- en najaar meer er op uit. Dus stopt hij (voorlopig) met lesgeven.

Dit was het weer voor deze week.

Groet,



Dientje

7 opmerkingen:

  1. Dientje het wordt een vrolijk quiltje. Heerlijk lentegevoel, de kleuren en de vogels. Doe kalm aan met je arm, beter nog een week ietsje minder doen. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig quiltje wordt dat met het vogelhuis. Leuk toch dat spelen met restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dit met restjes doet! En ik vind een eigen kleurstelling vaak veel leuker dan dat je het voorbeeld volgt... Ik vind dat je mooie frisse kleuren hebt gekozen.
    Dientje al 14 jaar... dat had ik haar niet gegeven hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het al beter gaat. Je hebt je zeker niet verveeld. Lekker bezig hoor. Gefeliciteerd nog met Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enige quilt maak je. Leuk om met je eigen kleuren en stofjes te doen. Leuk werk nu het buiten zo somber is. Gefeliciteerd met Dientje. 14 is al een hele leeftijd hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk voorjaarsquiltje gaat dit worden............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk dat je dan ineens zin hebt in wat vrolijks. Het voorjaarsgevoel. Dat is wel een toepasselijk quiltje ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen