maandag 29 maart 2021

Voorjaar en Pasen

Rustig verder gegaan met mijn voorjaarsquilt. Elke keer een stapje verder. 

Na het hek het vogelhuisje.

En dan de vogeltjes in etappes.

Totdat het zo ver is. Alleen de bloemetjes en de blaadjes moeten nog met draad vastgezet worden.

Dan nog een achterkant zoeken tussen de lapjes en kan het afgewerkt worden. Komt volgende week.

Deze week zag ik op Facebook bij Ellie's Quiltplace dit quiltje langskomen.

Vorig jaar heb ik deze voor een vriendin gemaakt.

Ik wilde er ook een voor mijzelf maken, maar daar kwam door de tuin niets van. En later vergat ik het. Door het FB berichtje werd ik er aan herinnerd. Patroon opgezocht en ik had alle onderdelen al op vlieseline getekend. Kennelijk wilde ik er 2 maken, want alles was dubbel getekend. Voor wie??? 
Maar goed, het zaadje was gepland, dus stofjes gezocht. En ... zo lag het er donderdag aan eind van de middag bij.

Vrijdag gaat het weer verder. De haas geappliceerd.

En de potten met bloemen. Ook alvast een blokje genaaid. Zo ver was het zaterdagavond.

Zondag eerst de 2 blokjes genaaid

De 'Potten' zijn eigenlijk mandjes. Ik had bedacht dat ik een lintje zou gebruiken voor het hengsel. Dit vond ik toch te grof en zoveel ruimte had ik niet. Natuurlijk had ik de hengsels kunnen borduren, maar ... Dus de mandjes zijn potten geworden.

De steel was een dun koortje of geborduurd. Ik heb een heel smal reepje stof genomen als het blaadje en dat in het midden vastgezet. Als je goed kijkt, zie je dat de draadspanning wat losser had gemoeten. Ik gebruikte een lichte onderdraad. Maar ik heb het bewust zo gelaten.

Tegen het eind van de middag was ik klaar met de top. Morgen een achterkant zoeken en afmaken. Ook nog even kijken wat ik met de haas doe nadat ik zijn kop en oor heb bewerkt. Hij is nog te kaal. Het quiltje wordt afgewerkt met dezelfde kleur als het tussenbiesje. Ik ben tevreden.

Tussendoor is de tuinman ook nog geweest. Even de puntjes op de i gezet, die wij nog niet hadden gedaan. We hadden altijd vaal bollen in de achtertuin. Er is veel verdwenen, maar er is veel opgekomen. Helaas nog weinig bloeiende bollen.

Even vanuit een andere hoek.

Voortuin.


Op naar de Pasen.

Groet,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke voorjaarsquiltjes, grappig dat je de tweede al een eind had uitgewerkt, lag gewoon op jou te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tuin ligt er ontzettend netjes bij! Dat wordt genieten de komende tijd...
    Haha, je had de patroontjes natuurlijk ook voor jezelf getekend destijds! Het is echt een heel mooi klein quiltje om te maken en te hebben.
    Je hebt veel gedaan de afgelopen week hoor, het lentequiltje vind ik heerlijk sprankelend...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lentequiltje is enig. Leuk met die brede gekleurde rand. Het haasje had zich goed verstopt, maar gelukkig vond je hem nog net op tijd om hem te gaan maken.
    Jullie tuin ligt er prachtig bij, fijn dat je hulp had en nu is het mooi weer, dus genieten maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je dit jaar nu ook zelf een paashaasquiltje hebt hangen. De voorjaarsquilt is ook mooi. Snel gemaakt allemaal. Jullie tuin ligt er netjes bij. Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk quiltje is het geworden. En klaar voor de paasdagen. Super.
    Vrolijk Pasen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen