maandag 15 maart 2021

Week 10

Heel rustig aan heb ik deze week het borduurwerk van de maand mei afgemaakt. Op de punten moet eigenlijk nog Music geborduurd worden. Ik ga nog bedenken of ik dit wil of andere versiering neem.

Juli is ook klaar.

Ik ben bezig om april af te maken, ik heb nu een andere kleur groen zigzagband. Als het zigzagband vastzit, moeten de blaadjes nog geappliceerd worden. 
De resterende maanden zijn intussen voorbereid, november en december moeten nog op stof getekend worden.

Ondertussen heb ik ook nog in oude quilttijdschriften zitten bladeren. Ik zocht iets voor het voorjaar, wat ik met de naaimachine zou kunnen doen. Ik vond dit, het is 1 van 6 placemats. Ik ga volgende week maar stofjes uitzoeken. Het patroon ligt al klaar.


Dit kwam ik ook tegen. Het leek me wel een mooi oefen object. Ik zou het kunnen verkleinen voor een ATC kaartje.

Zo gezegd, zo gedaan. Verkleind viel niet mee. Ik kon niet alle lagen gebruiken omdat er geen overlap meer was. Linksboven en rechtsonder gedeeltelijk volgens patroon. Rechtsboven een beetje geïnspireerd op het januariblok van de B.O.M. van National Quilt Museum, via Facebook. Het lukt mij niet om de site van dit museum te openen, krijg steeds foutmeldingen. Maar zo ziet dit blok eruit.

Dit zijn mijn ATC's.

Alle 4 nog apart.




Ging ik deze kaartjes maken om met de naaimachine mijn hand te ontzien, ben ik zo ingespannen aan het prutsen geweest en niet goed op de houding gelet. Gevolg: paar dagen een pijnlijke schouderkop, grrr.
Toen maar weer een puzzel tevoorschijn gehaald.

Nu gaan we stemwijzers, partijcheckers, partijprogramma's invullen / bekijken. 
Ik wens jullie veel wijsheid wanneer je gaat stemmen.


Groet,



Dientje



3 opmerkingen:

  1. Nou, je bent heel productief geweest! Wat een prachtige quilt/applicatieblokken zijn dit... En dan nu ook ATC's met stof, hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Druk geweest Dientje, leuk allemaal. Het voorjaarsquiltje ook lekker vrolijk als je tenminste deze kleurtjes gaat gebruiken.
    En de ATC kaart is ook prima gelukt. Ik heb er ook bijna drie af, maar ik moet Mieke nog melden dat ik misschien ook weer mee doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie nieuwe blokken en atc's. Je bent lekker bezig, maar jammer dat je nu ook nog pijn in de schouder hebt. Hopelijk wordt het snel beter.

    BeantwoordenVerwijderen