maandag 8 maart 2021

ATC en lapjes

Deze week niet zoveel Handwerk gedaan omdat ik last had van mijn hand. Bepaalde houdingen gaven mij last, dus dan maar rustig aan.
Omdat ik toch wat wilde doen, moest het maar op de naaimachine. Een tijd terug kreeg ik van Mieke (MiekeQuilt) een kaart.

Zoiets zou ik kunnen doen met de resten. 

Formaat is ongeveer A5.

Nu nog afwerken.

Wel een beetje saai, dus nog maar verder naaien. Dit was het resultaat. Zou nog speelser kunnen.

Op haar blog had Mieke het ook over een ATC ruil. Ik had hier nog nooit van gehoord. ATC betekend Artist Trading Cards, formaat visitekaartje 2,5 x 3,5 inch. Dus nog een probeersel gemaakt.

Op internet nog meer gelezen over ATC. Ik ga nog wat proberen.

Het gevolg van naaien van die snippers, strookjes, etc. was dat ik alle zakken waar deze restlapjes inzaten gesorteerd heb. Grotere stukken gaan in de kratten. 15x15 cm bij elkaar, had er zelf een aantal gesneden en in de erfenisdoos zaten ook een stapel van dit formaat. Er is een zak waar 10x10 plus in zit en een zak van 5x5 plus. De rest is in de zak met snippers gegaan. 

Wat nog wel lukte, was het tekenen van de maand augustus van the Joys of Life.


Nog even wat wandelfoto's.
Vrijdagochtend koud, maar de zon komt al lekker door.

Zondagochtend was het wit van de vorst.

De katjes lopen uit.

Dichterbij.

Fijne dag.



Dientje


5 opmerkingen:

  1. Ja, onze handen zijn belangrijk en als ze signalen gaan geven dan kun je daar maar beter gehoor aan geven...
    Gelukkig kon je je ei kwijt in het maken van kleine werkstukjes op de naaimachine. Leuk zijn die kaarten hè...
    Handig zoals jij je reststofjes bewaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan die ATC ruil kun je zo meedoen. Leuke kaartjes zijn het geworden. Mooi die katjes. Het voorjaar komt eraan, maar het is nog frisjes. Hopelijk gaat het snel beter met je hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo heb je van de nood nog een fijne deugd gemaakt. Leuk hoor je eerste kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart heb je gemaakt. Het is altijd leuk om iets met restjes stof te doen. Leuk dat ik je inspireerde. Het atc kaartje is ook leuk. Nog twee erbij en je kunt meedoen met de ruil 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker bezig geweest om alles te sorteren. Is wel een klus he. Ik vind het al lastig op de lapjes op kleur te houden. Leuk dat we al steeds meer knoppen gaan ontdekken in de bomen en planten. Geeft een voorjaarsgevoel.

    BeantwoordenVerwijderen