maandag 19 april 2021

Affo

Ik had een stofje in gedachten voor de achterkant van mijn vrolijke voorjaars quiltje, maar dat vond ik saai. Toen schoot mij te binnen dat ik op zolder nog een vrolijke kinder dekbedhoeslaken had. Daar lag ook een dekbedhoes van mijzelf. Deze heb ik uiteindelijk gebruikt.

Voor de wolkjes heb ik eerst op internet voorbeelden gezocht.

Nog meer ideeën.

En quilten maar. Dat Freemotion heb ik nog niet zo goed onder de knie, dus het kost nog wel inspanning. Een dag bezig geweest.

Detail wolken.

Details bij het hek.

Toen zoeken in de voorraad naar stof voor een biesje. Wordt het groen?

Of meer Aqua?

Het is groen geworden. Het hangt nu in de (woon) keuken. Lekker vrolijk.

Deel 8 van The Joys of Life is ook klaar. Het borduurwerk op het donkere stukje linksonder heb ik vervangen door een stukje kant. Nog 4 te gaan.

Ook weer een aantal vakjes van de Cathedral Windows geopend. Hier geen foto van gemaakt.
Zondagmiddag buiten in het zonnetje de Switch voorzien van extra veiligheidsspelden. Dit is het volgende wat afgemaakt gaat worden. Ik moet nog bedenken hoe ik het ga quilten, met de hand of met de machine of beide. Ik heb nog even om een beslissing te nemen. Het is zo een mooi tafelkleed, haha.

Nog een paar foto's uit de tuin, alles springt de grond uit. Zie de appelboom eens... 

Met beginnend bloesem.

De achtertuin.


De voortuin.


Zondagochtend genoten we van het zonnetje en de laatste nevel. Een Scholekster droogt zijn veren, even uitvergroten in het midden.




Eenling zit op wacht, uitvergroten.

Heerlijke wandeling en was een mooie dag.


Tot ziens,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. En eigenlijk zie je van de achterkant niet veel... maar we willen er toch altijd een leuk bijpassend stofje voor hebben hè...
    Toen je over de rand begon te schrijven, dacht ik meteen 'groen doen hoor..', en gelukkig koos je dat ook. Je wordt meteen vrolijk als je naar dat quiltje kijkt; ik vind hem zò fris en sprekend!
    Wat een droom van een tuin hebben jullie toch, en zo leuk nu alles tevoorschijn piept... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijk voorjaars quiltje is het geworden. Fijn dat alles weer zo gaat groeien en bloeien in jullie tuin, en we al wandelend van al het moois in de natuur kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het voorjaarsquiltje is enig geworden. De bies is er leuk bij. En verder blijf je ook maar druk met quilts, heerlijk toch. En wat een mooie tuin hebben jullie, het is er nu echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig zijn het geen donkere wolken en is het een zonnig quiltje geworden. Mooi nieuw blok van The Joys of Life. Prachtig de Switch. Altijd weer leuk het rondje door je tuin. Hopelijk kun je er snel weer zitten.

    BeantwoordenVerwijderen