vrijdag 9 april 2021

Paasquilt en ...

Het Paasquiltje heb ik met de machine in de ditch gequilt. De haas en bloemen heb ik met de hand echo gequilt. Ik wist niet goed wat ik met de randen zou doen. Uiteindelijk heb ik de kleinste ronde ruler genomen en met de machine halve cirkels gequilt.

Dit was nog wel een dingetje, want ik heb dit amper gedaan. De steken zijn niet even groot geworden omdat je dit Freemotion moet doen. Niet meer uitgehaald. Je ziet het als je er met de neus op staat en het is een goede oefening.

Op het allerlaatst heb ik met de hand nog een hartje gequilt in de blokjes.

De achterkant ziet er zo uit.

Vorige week kwam er ook post van Mieke.
Zij stuurde de ATC kaartjes van de ruil.

Deze zijn gemaakt door Mieke.

Deze zijn door 3 andere dames gemaakt. Links boven en onder door Ferrara, rechtsboven door Hilly, rechtsonder door Toos. Mooi gedaan dames.

Ik vind ze erg leuk en ook de envelopjes. Ze hangen aan een lint.

Tijdens het zoeken naar een leuk, vrolijk, kleurrijk patroon voor een quiltje kwam ik deze quilt tegen.

Alle blokjes zijn 10,5x10,5.

Leuk voor een kaart. dus ... de 1e is in de maak.

Hier zullen er nog wel meer van gemaakt worden.

De laatste dagen elke dag ook weer een paar naalden gebreid aan de omslagdoek. Ik ben nu net over de helft volgens patroon.

Vorig jaar had ik een Mandeville plant gekregen, die prachtig heeft gebloeid. Hier een foto van 5 oktober.

Ik hoorde en las dat het een moeilijke plant was om over te houden. Toch een poging gewaagd en zie. Na alle dorre blad en takjes weg waren, ziet het er zo uit. Er zijn ook alweer uitlopers. Hopelijk komen er ook nog bloemen aan. Voorlopig staat ie in de keuken.

Duimen dus maar voor de bloemen, haha.


Fijne dag,



Dientje




4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke plant met die roze bloemen. IS altijd leuk als het je lukt planten over te houden. Wat leuk die kaarten ruil en je kijkt ook weer anders naar quiltpatronen. Delen eruit gebruiken is ook weer een leuke oefening om met kleuren te spelen. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie ruil van de atc-kaarten. Leuk zo aan een sliert opgehangen. Ik ben benieuwd of er bloemen in je plant komen. Wij hebben 'm vorig jaar na de bloei weggedaan. Als het lukt met de tweede bloei, dan gaan we dat dit jaar ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed je quiltwerk hoor, lekker mee bezig zo. Goed van je dat je de plant hebt over gehouden. Je omslagdoek word geweldig mooi...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je meedeed met de Atc ruil. Ik vond het weer leuk om te organiseren. Wat ben je trouwens actief geweest. Leuke stoffen voor de Paasquilt. En de hartjes zijn enig. Leuke, om een nieuwe quilt te starten.

    BeantwoordenVerwijderen