maandag 14 juni 2021

Vakantie 2

Hier konden al lezen dat ik was gevallen voor de vlaggetjes van Elizabeth, Busy Bessie. Dus werd er gehaakt, wel met mate want kreeg toch wel weer pijn aan handen.

12 Okergele uit een bol.

Aan een touwtje met spelden hangen ze aan de zijwand van de voortent.

Eerst maar blauw erbij.

Zo gaat het ongeveer worden.

Zaterdagavond aan elkaar gehaakt en zondagochtend opgehangen. Aan elkaar gehaakt met blauw en daarna okergeel. Van de okergele hield ik ongeveer 2 meter garen over.

De overgebleven vlaggetjes hangen binnen totdat ze ook verwerkt kunnen worden.

Elizabeth, is zo'n ding niet wat om je wandkleed op te hangen. Dit schuif je in zo'n peesrail. Ik zag op de foto dat jullie zo'n rail boven en naast de ramen hebben. Kun je zo een mooie stok in hangen. Het is maar een idee.

Ik ben ook begonnen aan de Klosjes.

Nog een paar erbij. De laatste 4 nog niet opgespeld.

Tussendoor hebben we nog een paar keer gewandeld op de heide vlak bij de camping. Zondagochtend leek wel of er een roestbruine gloed over de heide hing. Je zag ook verkleuring bij de plantjes.

We werden goed in de gaten gehouden.

Mooi hekwerk op diverse plekken.

Ik lees op verschillende blogs over de mooie klaproosvelden. Misschien ben ik niet op de goede plek, maar ik heb hier in de buurt nog geen klaprozen gezien. Zondagochtend wel een uitbundige Digitalis,

De mensen die hier in de buurt wonen, weten het natuurlijk wel, maar er zijn hier prachtige namen voor plaatsjes. Moskou en Petersburg, maar ook Egypte en Frankrijk.


Vrijdag ben ik bij de Linnenkamer in Huis ter Heide geweest. Geen foto's gemaakt. Ik heb er deze stofjes gekocht.

En ook nog machine garen en bloemenspelden.

Een kleine winkel, maar gezellig.

We hebben ook nog een bezoek gebracht aan Veenhuizen en Duurswoudeheide, tips van Conny Quilts en Creaties. Hierover schrijf ik nog een blog.

Fijne dag, 
Groet,



Dientje

























5 opmerkingen:

  1. Leuk je vlaggetjesslinger en je staat in een mooie omgeving. Prachtige lapjes heb je weer gevonden en mooie klosjes. Hier in Zuid-Holland zijn de bermen mooi met de klaprozen ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke vlaggetjes en uitstapjes. Ben benieuwd of je mooi gewandeld hebt bij Duurswoude. Klaproosvelden zie je hier in de buurt eigenlijk nooit. Wel koolzaad in het voorjaar. Soms wel wat klaprozen in de berm of langs een akker. Geniet van je vakantie, jullie boffen met het heerlijke weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekkere vakantie hebben jullie. Veel te zien en het weer zit ook mee dan is het als snel echt vakantie. Je caravan wordt leuk opgefleurd met al je vlaggetjes. Wat fijn dat we "overal" toch fijn lapjes kunnen kopen. :) Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En daar komen de stralende vlaggetjes me tegemoet! Wat leuk om ze bij jou te zien hangen... Gezellig hè? En wat vindt je man er nu van?
    Bedankt voor je handige tip over de peesrail! Iemand had ook al zuignapjes bedacht... We gaan eens kijken wat we hebben liggen en proberen.
    Fijn dat het zulk mooi weer is. Dat is toch altijd maar weer afwachten bij een vakantie in Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent goed voorbereid op vakantie gegaan. Leuk die vlaggetjes en de klosjes ook. Leuk dat je meteen een bezoek aan een handwerkwinkel kon brengen. Grappig om die bekende plaatsnamen in Nederland tegen te komen. Misschien kom je nog een klaproosveld tegen.

    BeantwoordenVerwijderen