maandag 7 juni 2021

Vakantie 2021

Ons huis op wielen staat een tijd in Drente.

Het is wel op het randje, 1 stap links en naar voren is Friesland, 1 stap rechts Groningen. Zo vaak ga ik normaal op een dag geen provincie grens over. Het was erg warm toen we aankwamen en op dit veld was weinig schaduw, dus snel de voortent er aan gezet. Niet dat het daar koel is, maar je zit uit de zon.

We steken de straat over en staan in een natuurgebied.

Woensdag zijn we op bezoek geweest bij een nicht. Die staat in Appelscha op de camping. Daar kun je ook mooi wandelen. Komen we vast nog weer om te wandelen. Nu geen foto’s gemaakt.

Donderdag laat op de ochtend hebben we een wandeling van 4,5 km gemaakt. Dat was genoeg voor Dientje met die hitte.

In het gebied grazen schapen. Ze waren ver weg en zagen regelmatig witte stippen bewegen.

Ik kon de kleur niet goed krijgen met de telefoon, maar deze paddenstoel was knaloranje.

Daar zijn ze toch nog, de schapen.

Ook kwamen we deze paarden tegen.

‘s Avonds gingen we naar huis. Ben moest zijn 2e vaccinatie halen. Vrijdag na de koffie bij vrienden en lunch thuis gingen Dientje en ik met de auto en Ben met de motor naar de camping terug.

Zaterdagochtend werden we gewekt door regen en onweer. Niet fijn voor bange Dientje. Hebben voor ons doen lang in bed gelegen, wat moet je anders, haha. Toen we weer naar buiten konden, bleken we een buitenbad te hebben. Daardoor konden we ook niet naar de watervoorziening.

Na de lunch boodschappen gedaan in Oosterwolde. Kwamen daar nicht weer tegen. We wilden wat drinken, maar dat werd moeilijk ivm de regels. Onderweg kwam ik deze plant, Portulaca, tegen. Ze wilde wel bij onze voortent staan.

Zondag dezelfde wandeling gemaakt als donderdag. Het was veel koeler.
Rhododendron in de tuin van Allardsoog.

Vlier die uitkomt.

Je kunt er op zitten, wel een kussentje meenemen.

De kudde schapen stond verspreid op 3 plekken.

Een stoere ram kwam al foeterend naar de dames, die te dicht bij een andere ram stonden.

Apart effect geven omgevallen bomen altijd.

De paarden waren nu ook op een andere plek.

De dennenappels in wording zitten er al aan.

Op beschutte plekken stonden deze witte bloemetjes. Ik dacht eerst dat het witte heide was. Wat het wel is, moet ik nog opzoeken.

Er komen vast nog meer verhalen.

Groet,

Dientje

1. Dat is een prachtig gebied, en de weersverwachtingen zijn goed, geniet ervan!

2. Drenthe is prachtig! Maar wat kan het warm zijn hè, als je de schaduw van en de koelte onder de bomen mist.
    Gelukkig is het deze week iets minder warm en is de wind nu weer noord.
    Geniet van je vakantie!

3. Heerlijk genieten dat bij de drie provinciën. Mooie plek!

4. Ook al in Drenthe al is het op het randje maar een geweldige
    Provincie om te wandelen en te fietsen.
    Wij zijn nu in Elim en gaan woensdag naar de Weerribben om daar een week te genieten.
    Veel plezier nog het weer blijft mooi.
    Groeten
    Marga

5. Heerlijk er weer op uit. Leuk om alle drie de provincies op loopafstand te hebben er valt vast heel veel te zien. En het is natuurlijk heerlijk buiten zijn weer. Veel plezier

6. Wat een mooie plek daar. Jammer van de regen, maar die is nu wel weer even verdreven. En dus maar weer genieten en af en toe wat aan je handwerkjes doen.

7. Een mooie plek om de noordelijke provincies te verkennen. Jullie treffen het met het mooie weer.