donderdag 3 juni 2021

Vakantie voorbereidingen

Hier schreef ik al over handwerk voorbereidingen voor de vakantie. Ik aan het kijken wat ik nog meer zou kunnen meenemen. Genoeg natuurlijk. Misschien weer eens wat te haken. En dan lees je tussen de middag een paar blogjes onder andere die van Elizabeth, Busy Bessie Creatief. Zij haakte vlaggetjes voor in de caravan, te gek. Veel resten wol heb ik niet meer, maar ik had nog Scheepjes Stonewashed liggen. Een gelijkend patroon zonder de buitenste rand gevonden bij Gewoon Hanne. Met haaknaald 4 gehaakt.

Daarna meer a la Elizabeth gehaakt met diverse haaknaalden, 4; 4.5; 5

Donderdag moest ik voor de 2e vaccinatie. Omdat het met bakken uit de hemel kwam, gingen we met de auto. Vlakbij de priklocatie is de dierenspeciaalzaak waar wij het hondenvoer kopen, dus dat kon manlief doen terwijl ik ging prikken. Daarna moest hij nog wat halen in een ander winkelcentrum. Ik wist dat daar een Zeeman zat, dus je raadt het al.

De kleur die ik voor ogen had, hadden ze daar niet. Zaterdag deed ik boodschappen in een ander winkelcentrum en liep ik pardoes tegen deze bollen aan, haha. 

We gaan zien wat het wordt. Voorlopig heb ik genoeg garen. Ik ben rustig begonnen en heb er een paar af, haaknaald 5.5. Terwijl ik dit schrijf is de stapel al wat groter geworden.

Dank je Elizabeth voor de inspiratie en wie weet kom ik in juni nog vlaggetjes hakende caravanners tegen.

Omdat ik verwacht dat we in winkels en openbare gebouwen nog wel even een mondkapje zullen moeten dragen, heb ik een aantal nieuwe gemaakt van deze stofjes. 

Zo zijn ze geworden.

Vorige zaterdag hebben we de caravan opgehaald bij de dealer. Hij ziet er weer tip-top uit. Na de vakantie mag hij er weer heen. De gasveren van het hefdakje doen het niet goed meer. Voor nu hebben we een noodoplossing, maar moet wel goed gemaakt worden.

Zondags heb ik hem van binnen schoongemaakt. In de voortuin leek het wel een Brocante. Op deze plek zou de caravan eigenlijk moeten staan, maar we twijfelden of dit zou gaan. Daarom staat de caravan op een containerplek die niet meer gebruikt wordt. Ook pal voor de deur.

Tussendoor heb ik mijn garderobe nog aangevuld.

 Kregen we onverwachts bezoek van zwager en schoonzus en zij bleven eten.

En heeft Dientje geoefend met de Bolderkar.

We hebben er een oud tuinkussen ingelegd voor het comfort. Heb nog geen tijd gehad om hier een stuk af te halen. Het ziet er zo een beetje sullig uit.

Dit blogje heb ik geschreven voordat we weggingen.

Fijne dag.


Dientje



6 opmerkingen:

  1. Gezellig, jullie ook van die leuke vlaggetjes in de caravan. Is een heerlijk werkje wat niet zo groot is, dus goed te doen.
    Fijne vakantiedagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En inmiddels ben je misschien al lekker op vakantie!
    Nou, goed voorbereid ben je zeker... Erg leuk om te lezen hoe je enthousiast aan de vlaggetjes bent begonnen! Het is een heerlijk werkje hè?
    Altijd weer een hele klus om de caravan reisklaar te maken, maar nu lekker genieten hoor. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haak ze ook. Heerlijk werkje en ziet er zo leuk uit. Binnenkort gaan we ook kamperen , wie weet zien we meer haaksters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet maar van de vakantie. Het bevalt ons goed alleen heb ik breiwerk mee en garen van de Wibra om blokken voor een deken te breien. Jou vlaggetjes zien er ook mooi uit. Wat zouden we moeten zonder het garen van Zeeman of Wibra.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi al die voorbereidingen. Ik wens jullie een fijne vakantie. Je start al met prachtig weer veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk al die voorbereidingen nu kun je met een gerust hart op vakantie. Je hebt genoeg om wat lege uurtjes te vullen. Leuk dat Dientje toch in de bolderkar wil. Wel zo makkelijk

    BeantwoordenVerwijderen