dinsdag 15 juni 2021

Veenhuizen

Vorige week dinsdag hebben we Veenhuizen bezocht. 
Vroeger hoorden we bij ons thuis wel eens dat iemand naar Veenhuizen moest vanwege alcohol en/of verkeersovertredingen. Dat was niet best. 
Via een toeristische route reden we er naar toe. We hadden geen museumbezoek gereserveerd. We liepen de korte route.











Boomklimroute liep vlak langs het gebouw wat nog als gevangenis wordt gebruikt.



Bijna alle gebouwen hebben een naam die op de behandeling of visie sloeg.










Het is leuk om te zien. Ik had wel even moeite met daar lopen en een in bedrijf zijnde gevangenis. Ik had geen idee in hoeverre je hier iets van zou zien/merken en dat het geen aapjes kijken wordt. 

Groet,

Dientje

5 opmerkingen:

  1. Mooie rondwandeling heb je gemaakt. Zo ver ik weet was dat in het bezoekersdeel en niet bij de huidige gevangenis. Ik vind de namen op de huizen in Veenhuizen altijd heel bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toeristen in eigen land, wat is er toch veel te zien en te ontdekken. Ik had geen idee dat er nog steeds een gevangenis zit. Weer wat geleerd, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veenhuizen is een begrip in de (wijde) regio volgens mij. Een aantal jaren geleden is het ook gebruikt om Noorse gevangenen te huisvesten. Mooie wandeling maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik wist het allemaal niet over Veenhuizen... Lijkt me inderdaad toch wel een vreemde gewaarwording om daar te wandelen als daar nog een heuse gevangenis is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er nog wel over na zitten denken toen we in Vriescheloo verbleven, maar vond het te ver. Lijkt me zeker een bezoek waard. Leuk om je fotoverslag er van te zien.

    BeantwoordenVerwijderen