zondag 4 juli 2021

Laatste week in Drente

Zondag hadden we een motor/autotrip naar huis. Onze schoonzus was jarig en nu hadden we bedacht dat we dan de motor vast naar huis zouden brengen en enkele spullen die we niet meer nodig hadden. En daarna zouden doorreizen naar Oldenzaal voor de lunch en terug naar de camping. We gingen om 9 uur weg en waren om ongeveer 17 uur terug. Onderweg nog boodschappen gedaan. Op de A28 was het druk met motoren en auto's die van de TT terugkwamen. Ook veel drukte op parkeerplaatsen en viaducten. Wij gingen noordwaarts en hadden er geen last van.

Tijdens de avondwandeling een mooie lucht. Op de 1e foto zie je het niet zo goed.

Deze is beter, maar haalt het niet bij het echte.

Maandag zijn we even in Drachten geweest. Het begon al snel heet en benauwd te worden, dus verkoeling op de camping gezocht. Klosjes genaaid.

Dinsdag regen, miezer en somber. We zijn naar het Openluchtmuseum de Spitkeet in Harkema geweest. Ook een tip van Conny,  naar aanleiding van mijn autotochtje naar de geboortegrond van mijn oma. Ik zal hier een extra blog van maken.

Via Surhuisterveen, Opende, Sebaldeburen, Zuidhorn, Enumatil, Tolbert, Leek, Zevenhuizen teruggereden naar de camping. In Surhuisterveen een broodje gekocht. Het begon toen te miezeren, later regen. 

We hadden gehoopt woensdag de voortent droog af te kunnen breken, helaas de hele dag regen. Dus zoveel mogelijk de spullen ingepakt en opgeruimd. En hopen dat het donderdag droog zou zijn als wij zouden afbreken.

Donderdagochtend vroeg opgestaan. Het was redelijk droog, af en toe een miezertje. We hebben de natte spullen in een krat gedumpt en we konden op tijd aan de terugreis beginnen. 

Gelukkig bleef het droog. Alles op ons gemakt uit kunnen pakken. De natte voortent konden we kwijt in de garage en Carport van vrienden.



Het was een heerlijke vakantie, relaxen, wandelen, familie bezoeken op andere camping.
Niet zoveel gehandwerkt als ik had gedacht van te voren. Vlaggetjes gehaakt 

en klosjes genaaid.



Groet,


Dientje


10 opmerkingen:

  1. Heerlijke vakantie heb je gehad in een mooie zomerse tijd. Die zit vast in de pocket. En veel gezien van Drenthe en Groningen. We denken altijd veel te quilten tijdens de vakantie maar er is zoveel anders leuk te doen. En daar is het vakantie voor toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoten van de prachtige omgeving, daar heb je toch vakantie voor?! Handwerken is altijd leuk, thuis ook, dus dat gaat wel goedkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hadden een mooie vakantie. Ik heb met veel plezier mee kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke vakantie, wel jammer dat jullie nat op moesten pakken. Extra nawerk. Wat een leuke vlaggetjes en klosjes heb je gemaakt. Ik heb ook altijd veel meer handwerk mee dan ik aan toe kom. "Een tasje mogelijkheden" noem ik dat. Vaak komt het meeste er niet uit. Leuk om met jullie mee te kunnen genieten hier op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om je vakantie te volgen op je blog. Aan alles komt een einde, maar jammer is het wel haha. Ik handwerk juist veel op vakantie, heerlijk smorgens of savonds even bij de vouwwagen. Maar ik zie wel Drenthe is ook een keer de moeite waard.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan alles komt een eind, en zelf vind ik het na een paar weken vakantie wel weer mooi geweest...
    Ja, die luchten fotograferen... ik herken het. In het echt is het vele malen mooier en indrukwekkender. Je mist toch een stukje sfeer ofzo. Of misschien breedbeeld..
    Je vlaggetjes zijn gezellig in de voortent! En bij je klosjes moet ik denken aan mijn eigen klosjesquilt; ben zò blij dat die af is...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk vakantieblogje, ik kom in de stemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie maar wij ook mooi weer gehad tijdens onze vakantie in Drenthe. Het weer nu is heel wat minder. Ik heb genoten van jou vakantie verslagen. En je hebt ook nog heerlijk zitten handwerken. Ziet er allemaal leuk uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijke vakantie hebben jullie gehad.
    Ja zo'n tent droog meenemen is altijd nogal een dingetje.
    Ik moet zeggen dat wij tot nu toe steeds geluk hebben gehad.
    Leuk je klosjes.
    En nu ga ik eerst jouw blog bij mijn favorieten zetten, dacht dat ik dat allang had gedaan maar dat was dus niet zo.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kan vakantie in eigen land toch heerlijk zijn. Met zo’n mooie caravan en voortent kun je zelfs wat regen hebben. Ik heb genoten van jullie uitstapjes. De vlaggetjes zijn leuk en hingen daar mooi.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen