maandag 13 september 2021

Alle dagen iets

De week begon met een bezoek aan de huisarts voor een jaarlijkse controle. 2 Jaar geleden bleek mijn suiker op de grens van Diabetes te zitten. Door af te vallen en op eten te letten kwam de suiker op een aanvaardbaar niveau. De huisarts vond de suiker, mijn leeftijd en familiegeschiedenis reden om mij in een jaarlijks controlesysteem te zetten. Niks mis mee, toch. De controle die ik had was goed. 

Vorige week schreef ik al over dit blok, wat aan de kleine kant was.

Dus maandag was deze aan de beurt om uitgehaald te worden. Alle onderdelen nagemeten en een aantal opnieuw geknipt. Het ligt klaar om genaaid te worden.

Dinsdag afgesproken met mijn nicht en haar man, die op een camping in Nijverdal staan. We mochten niet met Dientje op de camping komen, dus zijn we direct gaan wandelen op de Noetselerberg, een wandeling van 5-6 km met pauzes. 








Jeneverbessen worden al blauw.



Daarna zijn we naar Nijverdal gereden en hebben een broodje gegeten. Geen foto, was mooi opgemaakt en smaakte heerlijk.

Nog even het centrum doorgelopen. Liepen tegen een aanbieding van puzzels aan. Deze mochten mee.

Woensdag hadden we met vrienden afgesproken. We gaan minimaal 1x per jaar samen naar Intratuin in Lochem. 

En daarna pannenkoeken eten bij Erve Brooks in Gelselaar. We begonnen dit jaar  met koffie en gebak bij de Hoofdige Boer in Almen. Op het laatst nog een foto gemaakt bij Erve Brooks. De pannenkoek was heerlijk.

Donderdag hebben we allerlei gekregen verbandspullen uitgezocht voor de EHBO vereniging. Geprobeerd samen de voordeur te repareren. De knop zit weer vast, maar de klink lukte niet. Dus moet er toch iemand komen.

Besteld bloesje werd geleverd.

Vrijdagochtend naar de open dag van de Witte Pimpernel in Oene geweest.
Ik was er nog nooit geweest. Mooie stoffen al bij binnenkomst.


Een voorbeeld van de workshop Redicilous Rounds. Mooi met deze felle kleuren.

Voor kijken naar resultaten en ontmoeten docent van deze workshop, Blij met bloemen, was ik erheen gegaan. Ik had me er al voor opgegeven. Bij The Quilt Cottage in Winterswijk wordt deze workshop ook gegeven. Ik koos voor Oene omdat er nog een workshop is, die mijn interesse heeft.

De andere workshop, die ook door Jeannette Evers wordt gegeven, is Landschappen en Bloemen: vrije expressie met Vlieselines. Ook hiervoor heb ik mij ter plekke opgegeven.

Alvast een paar Batiks gekocht voor de workshop(s).



Als alles doorgaat, ga ik in oktober 3x naar Oene. Er is ook een Show and Tell van Ellen Remeijnse van EQP. Ik heb al diverse patronen van haar gemaakt en heb, op de laatste serie na, al haar stoffen. Voor de laatste serie, onderste plank, ga ik nog winkelen met een vriendin.

We waren amper thuis toen er een pakket kwam. Mijn man heeft zijn verjaardagscadeau besteld. Ook puzzels. We komen de winter wel door, haha.




's Middags nog een Pyramide en een blok voor de Shades of Summer gemaakt.

's Avonds alle losse blokken aan elkaar geregen. De volgorde wordt nog anders. Een paar lapjes er bij gelegd van blokken die nog gemaakt moeten worden.

Zaterdag met mijn zwagers en schoonzussen naar de Mexicaan in De Lutte, Las Banderas, geweest. Dit restaurant was vroeger een café, mijn schoonouders zaten hierop. De jongens zijn hier dus opgegroeid.
foto van internet

Zondag gingen we 's ochtends koffie drinken. Na de middag kwam G met de motor uit Den Helder en ging een eind rijden met mijn B. Ik heb gespeeld met mijn lapjes. 2 Pyramides gemaakt en bijna 2 blokken Shades of Summer.


Dus alle dagen wat afgelopen week. En volgende week loopt ook alweer vol. Zo heb je weken niets bijzonders en zo is er van alles.

Fijne dag,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Mooi blok wat je opnieuw gedaan hebt, nooit leuk om te doen, maar als het niet past moet je wel. Heerlijke wandeling in een mooie omgeveing en zo lekker rustig daar. Je gaat leuke workshops volgen, mooie lapjes, moet prachtig worden. Ben wel heel benieuwd. Mooie puzzels, komt hier niet zo veel van. Ik ben de enige puzzelaar en ben nu al bijna twee jaar bezig aan een kerstpuzzel van 1000 stukjes, blijf hangen op de donkere lucht (bloos) . Denk dat ik het maar opruim en aan een gewone disneypuzzel begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig vol weekje met leuke dingen.
    Fijne nieuwe week.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, een drukte, gezellige en erg afwisselende week. Fijn hoor! Wat was de hei nog mooi dat bij Nijverdal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo een drukke week elke dag gevuld met gezellige dingen. Wordt een leuke quilt de shade of summer. Fijn dat er weer workshops gestart worden je kan dan weer nieuwe technieken leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een drukke, maar zo te lezen een gezellige week. Mooie blokken en Pyramides heb je gemaakt.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen