maandag 6 september 2021

Week 35

Afgelopen maandag de 2 blokken voor Jeltje, 100 rozen, afgemaakt, zo zijn ze geworden.

Dit blok heeft me veel tijd gekost, de lijnen liepen niet goed door. Met enig gesmokkel is het redelijk goed gekomen. 

Dinsdag weer naar Wilp. Jeltje heeft zelf ook 2 blokken gemaakt. Moet nog gestreken worden.

1 is er nog in de maak, Jeltje maakt er zelf nog 1. De persoon die evt ook 2 blokken zou maken, was niet geweest om deze op te halen. Je snapt het wel, ik heb ze meegenomen. Dus deze 2 ga ik ook maken.

En ik ga de blokken, die klaar zijn, links en rechts voorzien van sashings. De sashings en cornerstones van de boven- en onderkant naai ik als een strook. Snappen jullie het nog, haha. De stof voor de tussenblokken moet nog komen. Zondag alvast de stoken gesneden.

Een aantal blokken al op maat gesneden. Het blok wat maandag niet mee werkte, is aan de kleine kant, dus deze ga ik over maken. Dit blok dus.

Voor de hulp mocht ik wat stof uitzoeken. Omdat ik tegenwoordig veel met scraps doe, wilde ik stukjes van 10 cm. Ik kreeg ook nog reststukjes mee.

Hier nog beter te zien.


Het rechterstukje is van dezelfde stof als de 2e van rechts, alleen nog extra met zwart geverfd.

Deze stof vond ik zo bijzonder, dat ik hier ook wat van wilde kopen.

Een aantal van de nieuwe stofjes heb ik ook al gebruikt om Pyramides te stempelen.

Het doosje begint zich weer te vullen.

Alvast 3 klaar gelegd om te gaan naaien.

Ik had nog geen plek voor de Pyramides gecreëerd. Vrijdag een reststuk Batting over de deur gehangen. Ik had nog ergens U-beugels liggen, zijn bestemd om een wasrekje aan op te hangen, deze houden de Batting op zijn plek. 

's Avonds bij TV of als ik buiten zit, naai ik aan een blokje voor de Shades of Summer. Het aantal groeit gestaag. Inmiddels 30 klaar.

Twee weken geleden kwam mijn vriendin terug uit Frankrijk. Ze kijkt voor mij naar Quiltbladen, meestal Magic Patch. Deze keer heeft ze op mijn verzoek gekeken naar Quilt Country. Een kleine selectie.





Lekker veel gedaan, gezien, genoten.

Groet,


Dientje


3 opmerkingen:

  1. Nog steeds in de gloria met je lapjes... Het is echt jouw ding hè? Wat kun je tobben met zo'n blok als het niet wil zoals jij wil.
    Wat een mooi blad kreeg je van je vriendin, dat zal wel uitlopen op een nieuwe quilt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er weer druk mee. Fijn dat het met een beetje smokkelen toch gelukt is. Mooie stoffen kreeg en kocht je. De shades of summer wordt ook mooi. Lief dat je vriendin een quiltblad voor je meenam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het eerste blok vind ik enig. Mooie kleuren en een leuke ster.
    Verder vind ik je heel erg actief, heerlijke hobby hebben we toch hè. De piramides zie ik regelmatig langskomen. Ik vind ze enig en ben benieuwd hoe ze straks met effen stukken ertussen worden.

    BeantwoordenVerwijderen