zondag 9 januari 2022

Thee

In november kreeg ik met mijn verjaardag een koker met theebolletjes van onze vrienden uit Zwitserland, zie hier. Omdat het een bijzondere thee is, heb ik gewacht tot een bijzondere dag. 2e Kerstdag hadden we niets bijzonders en waren thuis.
Ik koos voor de jasmijnthee.

Ik deed de bolletjes in een kopje.

Water erop.

En wachten tot het bolletje helemaal open is.

Heerlijk. Ik had alleen een groter kommetje moeten gebruiken. Mijn man vond het te sterk ondanks nog een paar keer water toevoegen. Ik heb zelfs de volgende dag nog hiervan kunnen drinken. De jasmijn smaak bleef nog lang aanwezig.


Groet,


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel bijzonder lekker uit... Eigenlijk gaat er niets boven echte verse thee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat ziet dat er mooi uit. Maar als het zo sterk was was het misschien een bolletje voor in een potje thee. Lijkt mij prachtig om het in een glazen pot te zien hoe het uitwaaiert. En als het dan ook nog lekker smaakt...... is het helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat spannend zeg, zulke thee. Het ziet er lekker uit. Rook het eigenlijk ook lekker?

    BeantwoordenVerwijderen