woensdag 12 januari 2022

Dorp bouwen

Ik liet jullie al zien dat ik met Sulky's Village begonnen was. Het patroon is op internet te vinden.

Het is niet iets wat je zomaar doet. naaien, snijden, strijken. En steeds goed opletten of je stof goed ligt. 

Door de kleine stukjes, zoals de kozijnen, moeten de naden ook wat smaller.

Ook moet de stofkeuzes steeds bekeken worden, past alles nog wel goed met elkaar.

En een fout is snel gemaakt.

Het tornmesje was een goede vriend. Alleen de deur is gebleven van het oude stuk.

En langzaam komt de straat vol met huizen.

Nog 1 boom te gaan in het park.

En dan zijn er ineens 2 straten klaar.

Goed opletten zei ik al. Storend is het niet, maar de voorkant van het kleine huisje in de bovenste rij had helemaal gemoeten als het onderste deel. Maar dit blijft zo, wordt niet uitgehaald.

Het volgende blok heeft 1 huisje met daarboven een rand met 4 x een Log Cabin van 4x4 cm, prutswerk dus.

Genoeg te doen. Wordt vervolgd.


Groet,



Dientje


4 opmerkingen:

  1. Wat een enige quilt. Heerlijk om zo met al je lapjes te rommelen. Ik houd van blauw, dat maakt het dus extra leuk. Wat een fijne hobby hebben we toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi resultaat heb je al. En lastige maar ook heel leuke uitdaging lijkt me. Veel plezier met de volgende staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze huisjes zò leuk! Enig in je blauw gekozen lapjes, veel mooier dan het origineel...
    Weet je wat ik daarnet heb gedaan? Het patroon aangevraagd en gedownload. Nee, ik ga niet met stofjes aan de gang. Maar misschien wel met verf of papier...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O maar Dientje dit gaat echt mooi worden zeg, succes ermee..........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen