maandag 3 januari 2022

Oud en Nieuw

Beste Lezers,
Dientje en ik wensen jullie het allerbeste voor 2022.

Wat heb ik afgelopen dagen gedaan.
Mijn kerstboom afgemaakt. Kerstavond was ik er zover mee. De sterren die naast de boom geborduurd moesten worden, zijn nog niet gedaan. Ik had het juiste garen niet en het gemêleerde blauw/zilver garen vond ik hiervoor te overheersend. Met Kerst de bies en ophanglussen genaaid. 

De knopen die ik uitgezocht had, bungelden teveel behalve deze.

Helaas had ik hiervan niet genoeg. Dinsdag contact opgenomen met mijn winkeltje, helaas waren deze knopen er niet meer. Er was wel een alternatief. Op afspraak ben ik er heen gegaan. Het alternatief glimt iets minder, maar lijkt er erg op. Op de foto zie je de ophanglus boven het werkstuk uitsteken. Deze heb ik opzettelijk nog niet gedaan omdat ik de sterren nog moet borduren.

's Avonds op de bank heb ik het September blok van The Joys of Life gemaakt. Alleen het borduurwerk moet ik nog. Nog 3 te gaan.

Op Oudjaarsdag heb ik mijn atelier 2x opgeruimd. Al heel lang wil Sulky's Village 
Of Welcome to the North Pole maken.

Van de zomer had ik Sulky's Village in het blauw gezien en vond deze prachtig. Op Pinterst gezocht naar een blauwe variant en vond deze gemaakt door Grit van gritslife.

Dus na 1e keer opruimen kwamen alle blauwtjes, blauwgroene en achtergrondjes tevoorschijn. Werktafel.

De vloer, strijkplank en stoel.

Geen foto's van de kamer na de 2e keer opruimen.

Voor het 1e blok al stofjes uitgezocht en op Nieuwjaarsdag begonnen.

Paperpiecing met veel kleine stukjes, priegelen. Zondag had ik blok 1 nog niet af, nog een kerstboom en 3 sterren. Het blok staat linksboven op het origineel en de blauwe.

We gaan vrolijk verder.

Fijne dag.


Dientje

 

6 opmerkingen:

  1. Zelfs tijdens de feestdagen heb je nog hard gewerkt, al is het dan aan heerlijke hobby...
    Heel herkenbaar dat als je gaat opruimen weer van alles tegen komt en dan ideetjes krijgt over materialen en alvast gaat sorteren. Dat is het leuke van een eigen hobbykamer, daar kan dat allemaal.
    Je blauwe dorpje wat je wil gaan maken, vind ik enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat was je actief met de feestdagen, een creatieve start van het nieuwe jaar. Prachtig project die huizen. Altijd fijn om je hobbykamer op te ruimen ( moet ik ook hoognodig weer eens doen). Groetjes Conny (en nog bedankt voor je mooie kaart)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk de blauwe huisjes.
    Wat ben je creatief geweest tijdens de feestdagen.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kerstquiltje is enig. Jammer van de knoopjes, maar volgens mij heb je het toch goed kunnen regelen. Fijn dat je even naar de winkel kon.ik vind je huisjesquilt enig. Wat leuk om het met blauwe stofjes te maken. Wat hebben we toch een leuke hobby hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel het niet af is heb je wel veel kunnen doen in deze dagen lees ik. Altijd gezellig. Herkenbaar het opruimen en weer opruimen omdat je weer iets bedacht hebt. Altijd leuk.
    We zien het wel als het af is en geniet van het werken er aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent met mooie quiltjes bezig zeg.
    Die huisjes zijn ook geweldig hoor.
    Enne voor jou ook een gezond en creatief 2022...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen