maandag 8 augustus 2022

Naaimachine en tentoonstelling

Vorige week dinsdag met de naaimachine naar de dealer geweest om de speld uit de machine te halen, zie mijn vorige blog. Ehhh, toen ik daar kwam, bleek het toch meer werk dan waarop was gerekend. Programma aangepast, eerst familie bezoekjes doen en later terug om de machine op te halen. Alles gelukt en ik kreeg de boosdoener ook mee.

Wat was er nu gebeurd. Naast de steekplaat zitten 2 schroefgaatjes om een afstandsgeleider in vast te zetten,  bij de schaar.

Daar de knopspeld door gevallen. Op FB van Bernina Fans las ik dat dit vaker voorkomt. Je moet dus knopspelden met grote knop gebruiken of met bloemetjes. Of afplakken. Ik heb nu in 1 gat de schroef van de afstandsgeleider gedaan en over het andere een stukje plakband.

Daar kan geen speld meer doorvallen.

Vrijdag ben ik naar de Kapel in Hoog Soeren geweest. 

Daar was een tentoonstelling van Colorminds, zie website. Prachtig, wat een kunstwerken werden er getoond. Op hun site kun je alle werkstukken, die de dames gemaakt hebben, zien. Ik heb een klein deel gefotografeerd.
Uit de serie Monochrome


Red-Blue-Yellow

Details van rechter quilt


Uit dezelfde serie.


Ook van deze nog een paar details.


Serie Magenta-Green


Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om de werkstukken te zien, ga dan, het is de moeite waard.  


Groet, 



Dientje

8 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip van je naaimachine. Ga ik zeker ook doen, want het is dus ellendig als je speld in zo'n gaatje valt. Wij waren zaterdag op die tentoonstelling. Prachtig hè. Leuk om jouw foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed om te weten van die naaimachine! Gelukkig is het euvel weer verholpen en kun je verder.
    Wat een prachtige tentoonstelling ... het is echt schilderen met lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg die tentoonstelling. Ik ga ook maar gauw die gaatjes van mijn bernina afplakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de naaimachine weer gerepareerd is. Lastig die gaten, maar gelukkig heb jij een oplossing gevonden.
    Prachtige quilts op die tentoonstelling, heel apart, vooral die van de uitgebloeide bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat de naaimachine snel gerepareerd kon worden! Het kwam deze keer helaas niet uit om naar de tentoonstelling te gaan, vorig jaar ben ik wel geweest en hopelijk komt hij volgend jaar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh Dini, wat zal jij genoten hebben op die tentoonstelling, wat een schoonheden allemaal. leuk ook dat je detailfoto's laat zien want dan kan je pas goed zien wat een juwelen het zijn. En zo heerlijk kleurrijk. Wat een geluk dat je naaimachine weer gemaakt is, en heel slim van je omdat gaatje af te plakken. het is bijna knap dat je die speld daar in gekregen hebt, haha.

    Groet
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gedoe door zo'n speld, maar je weet nu hoe je het kunt voorkomen. Dat lijkt mij ook een hele mooie tentoonstelling. Voor mij is Hoog Soeren ook een leuk fietsuitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn naaimachine heeft ook kuren maar ik zie er tegenop want de dealer die winkel is er niet meer. Klusje voor na de vakantie
    Color minds daar exposeert ook een dorpsgenoot Suze Termaat zo knap wat die groep maakt

    BeantwoordenVerwijderen