zondag 21 augustus 2022

Shades of Summer en EQP

In mijn blog van 1 augustus vertelde ik over wat ik wilde gaan doen met de blokken van de Shades of Summer. Met de leenmachine en later met eigen machine deze 2 tops gemaakt.

Hier zie je ze apart.


De tops krijgen een groen/blauwe border,

Dit motief. De stof had ik in oktober al gekocht 

Omdat ik de blokken met de hand en machine gemaakt heb, wilde ik ze eerst goed op elkaar rijgen voordat ik de border er aan zette. Dit was veel werk, maar het lijkt goed te gaan. Ik wil hem schuin quilten.

Even spelden erin gestoken en het klopt met de achterkant. Geen foto van de achterkant gemaakt.

Toen prutsen om de borders aan beide kanten goed te krijgen. Gelukt.

Alle 4 borders zijn er goed aangekomen en nu quilten. Ik doe het diagonaal, hulplijn tekenen en voor de zekerheid ook spelden erin.

Even dichterbij kijken.

Klaar.

En de achterkant is ook goed gelukt.

Hier zie je het beter.

Voor het quilten heb ik dit gemêleerde garen gebruikt.

De bies is dezelfde stof als de Cornerstones. 

Het is niet mijn netste werkstuk geworden, maar ik ben er tevreden mee.

Inmiddels heb ik ook de nieuwste serie stoffen van Ellen Remijnse (EQP) 'Pieces of Time' gekocht.

Mijn vriendin heeft in Frankrijk deze uitgave voor mij gekocht. Patronen met de stofserie New Vintage ontworpen door Ellen Remeijnse, Janine Alers, Elisabete Dias en Kristel Salgarello.



Ik ben van plan dit blokkenboek te gaan maken.

Fijne dag,



Dientje
 



9 opmerkingen:

  1. Knap gedaan zeg, die tweezijdige quilt. Ik kan me voorstellen dat dat een heel puzzel was om alles gelijk te krijgen. Mooie nieuwe stoffen heb je daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh kijk mijn ogen uit Dini, jij bent echt een kunstenares,
    ongelooflijk wat een arbeidsintensief project was dit. Maar
    jij gaat net zolang door tot alles komt zoals je het in je hoofd
    hebt en met minder neem je geen genoegen, ;-) En het is
    een JUWEEL geworden, prachtig ook het contrast rondom
    het past er echt PERFECT bij. En zo knap hoe precies je
    alles diagonaal hebt doorgestikt en kloppend hebt gekregen.
    Maar ik zie wel dat je al weer iets leuks van plan bent te
    gaan maken.

    Mooie nieuwe week,
    groet Josephine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend knap om een quilt aan beide kanten te plaatsen en dan doorquilten. Ik vind het super mooi geworden, bravo!!! Wat zijn het toch prachtige stofjes van Ellen, misschien toch ook maar eens wat van haar serie aanschaffen. Fijne week👍🦋

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi geworden je twee quiltjes, of zijn het quilts? Geen idee welke afmeting ze hebben.
    Knap hoe je die tweezijdig hebt kunnen doorquilten en nog wel op de machine. Applaus vanuit Utrecht!
    Alleen.... waarom tweezijdig gemaakt? Misschien had je dat al eerder verteld en ben ik het vergeten, maar als je de quilt ophangt zie je toch altijd maar één kant.
    Mooi boek heb je daar, wordt vast ook heel mooi dat blokkenboek.
    Heerlijk hè om weer iets nieuws te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor om dat zo precies op elkaar te krijgen, het gaat altijd zo snel schuiven, maar je zal het wel heel goed geregen en gespeld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo knap gedaan en wat een doorzettingsvermogen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het goed gelukt! Je hebt echt wel doorzettingsvermogen hoor om dat zo netjes gemaakt te krijgen. En nu op naar het volgende project. Je hebt er hele mooie stofjes voor uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen