maandag 31 oktober 2022

Jamie and Claire

Zo heten de kussens van de Sassenach KAL van Scheepjeswol. Ik schreef er al eerder over. In april had ik kussen 1 Jamie klaar, kussen 2 Claire nam wat meer tijd. Maar nu zijn ze alle 2 klaar. Ze moeten nog geblokt worden en dichtgenaaid worden. Op dit moment kan ik ze nog niet blokken omdat er geen ruimte is. De zolder is een chaos omdat deze rat ontoegankelijk wordt gemaakt. Zodra dat klaar is, heb ik weer ruimte. Nu maar even de binnenkussens erin gestopt en de bovenkant dicht gespeld. 
Er is maar 1 kleur veranderd, licht roze werd licht lila. Toch hebben ze een hele andere uitstraling gekregen. Ze passen goed bij het Borduurwerk wat ik in 1994 maakte.

Even dichterbij.

Jamie

Claire

Het was leuk om te doen. Misschien nog een Fair Isle breiwerk opzetten, maar wat. 

Fijne dag,


Dientje

8 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi. En wat een geduld. Misschien als ik met pensioen ben ook een proberen. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik word bijna jaloers op je prachtige kussens... Ik zou niet weten welk van de 2 ik het mooist moet vinden. En ze lijken al wel af, niks van te zien dat ze alleen nog maar dicht gespeld zijn.
    Begrijp ik het nu goed dat je een rat op zolder hebt?
    Of is het een tikfout...?
    Tja, fair isle... misschien handschoenen, polswarmers, een sjaal of een klein dekentje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze prachtig geworden. Hopelijk kun je gauw weer op zolder terecht...brrrr ratten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kussens heb je gemaakt en je vindt vast wel weer een nieuw project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig breiwerk heb je gemaakt. Leuke kussens geworden, bijna zonde om daar tegenaan te gaan zitten.
    Lijkt me niet makkelijk om deze te maken met al die verschillende steken en kleuren.
    Veel succes met de zolder.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kussens, mooi patroon en mooie kleuren. Heb je een rat op zolder? Wat vervelend, alsnog maar van je spullen afblijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kussens zijn PRACHTIG geworden Dini, echt een puzzel
    werkje denk ik maar dat is jou wel toevertrouwd. Vertel......
    hebben jullie inmiddels die rat zijn nek al omgedraaid???

    Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen