dinsdag 18 oktober 2022

Boeken

Een paar maanden geleden was ik op het industrieterrein. Ik bedacht dat ik ook wel eens naar de Kringloop kon gaan. Ik zie bij anderen op de blog vaak leuke Kringloopgelukjes voorbij komen.
Helaas geen kringloopgelukjes. Uiteindelijk vond ik nog een boek over quilten.

Het gaat over hoe je zelf een quilt kunt maken van een foto of plaatje. Informatie van de achterflap.

Hier een paar voorbeelden. De foto.

Het resultaat.

Een ander voorbeeld.

Eerder schreef ik al dat ik dit boek van mijn vriendin kreeg.

Ik ben begonnen met voorbereiden van het blokkenboek.

Mijn vriendin bracht ook dit boek voor mij mee.

Er staan prachtige werkstukken in, maar wel bewerkelijk. Maar heerlijk om door te kijken.



Bij Conny las ik dat ze een projecttas uit het tijdschrift Vezel maakte. Ik had wel eens vaker iets over Vezel gelezen en ze gezien bij de Witte Pimpernel. Ik besloot een abonnement te nemen. Het 1e nummer heb ik ontvangen.

Binnenkort ben ik jarig en ga maar eens op zoek naar boeken / tijdschriften die mij inspiratie kunnen geven. Mochten jullie tips hebben...

Groet,


Dientje


9 opmerkingen:

  1. Leuk dat boek om zelf quilts te ontwerpen. Leert je weer anders te kijken. En ern blokkrnboek is heel fijn om te gebruiken. Het wordt een mooie voorkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boeken zijn altijd leuk om inspiratie op te doen, ik blader vaak door het boek Kleurgebruik voor quilters van Joen Wolfrom voor mooie kleurcombinaties. Het blad Vezel is leuk, ik heb al jaren een abonnement.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is altijd maar afwachten of je kringloopgeluk hebt... De ene winkel is de andere niet, en ja.. waar gaat je interesse naar uit...
    Maar toch nog een boek gevonden! Ik vind die landschapsquilts zo mooi en zo knap. Geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken.
    Het blad Vezel heb ik al een paar keer op een blog voorbij zien komen! Tja, dat kun je nu niet meer voor je verjaardag vragen...
    Altijd lastig vind ik, en achteraf schieten je nog dingen te binnen voor je verlanglijstje. Misschien iets leuks voor in de tuin? Of iets van Rituals?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is juist het leuke van kringloopwinkelen. Soms is t niks, soms vind je iets leuks. Toch heb je een mooi boek gevonden. Ben benieuwd hoe jij Vezel vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja bij de kringloop weet je het maar nooit. Ik kijk altijd even tussen dd boeken. Soms vind ik wat vaak ook niet maar dat geeft niet lekker beuzen daar hou ik ook al van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook die uitgave van Vezel gekocht. Dat tasje vond ik nl zó leuk.
    Mijn tips voor quiltboeken: alles van Kaffe Fassett. Boek van Rayna Gillman: create your own free-form quilts. En van Jane Dávila: art quilt workbook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kringloopwinkels zijn altijd heerlijk om te snuffelen. Er komen natuurlijk elke dag weer nieuwe dingen in de winkel, dus vaak terugkomen wil wel eens helpen.
    Maar je hebt een leuk boek gevonden.
    Inderdaad is plaatjes kijken ook al leuk.
    Die laatste foto vind ik echt een beeld van een quilt.
    Heb niet echt een tip voor je wat boeken betreft.
    Heb best veel quiltboeken, maar er uiteindelijk weinig uit gemaakt.
    Het meest gebruik ik quiltbladen, daar staan vaak mooie patronen in.
    Zelf ben ik gek op de boeken van Janet Bolton, die kleine kunstwerkjes maakt van lapjes, dus geen quilts.
    Ik heb al haar boeken en vind het heerlijk om daar in te kijken.
    Alvast een fijne verjaardag.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. creatieshaken-ria18 oktober 2022 om 19:30

    Ziet er erg mooi uit zal wel een uitdaging worden succer ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt al een mooi begin gemaakt Dini. Dat boek van de kringloop lijkt me een mooi boek met weer eens een geheel andere techniek
    van Quilten. Mooi om van een foto een patroon te gaan maken
    lijkt me best een interessante uitdaging. En de twee boeken van je vriendin staat vast ook veel inspiratie.
    Hoop dat je voor verjaardag mooie quiltboeken zal krijgen.

    Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen