maandag 24 oktober 2022

Pannenlappen

Toen ik de 1e pannenlap klaar had, twijfelde ik of ik genoeg lichte katoen had voor een tweede met kleuren omgedraaid. Het winkeltje had deze kleur niet op voorraad. 

De optie was:
Wachten tot er weer nieuw garen in de winkel was.
Een andere kleur of kleuren kiezen.
Of gaan en kijken waar je uitkomt en dan pas verder kijken.
Ik heb gekozen voor de laatste optie.

Dus begon ik met de 2e. Toen ik het 3/4 klaar had, was de bol op.

Maar deze keer was het geluk met mij. Op zolder stonden dozen en tassen met allerlei rommel- en handwerkspullen. Deze ging ik opruimen en in één van de tassen lag een bol katoen met diverse kleuren lila en 2 effen bollen lila, dezelfde als ik gebruik voor de pannenlappen. Ik had dit ooit gekocht om een vestje van te haken. Het is een ander verfbad, maar je ziet er amper wat van.

Nu is de 2e pannenlap ook klaar. Links de 2e, rechts de 1e.

Het ging mij om de techniek uit te proberen. Voorheen had ik nog nooit van interlocking haken gehoord.

Groet,


Dientje


8 opmerkingen:

  1. Jij had vet geluk! Nu heb je tenminste een setje dat bij elkaar hoort. Het is een leuke techniek hè... Maar zijn de pannenlappen nu donkerrood of donkerblauw met wit (of is het grijs)?
    Mijn scherm laat het niet goed zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke pannenlappen zijn het geworden. Je hebt geluk gehad dat je voldoende garen had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd handig om zo af en toe eens te gaan opruimen. Je hebt soms meer dan je denkt.
    Leuk geworden die pannenlappen, staat leuk in de keuken, dus fijn gebruiken bij de hete pannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geluk dat je nog garen vond. Ze zijn leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind de pannenlappen SUPER geworden, en dat is boffen
    dat je toch nog het geschikte garen tegenkwam tussen alle
    wolletjes die je hebt. En hoe is de techniek bevallen???
    Ga je nog meer objecten maken met deze techniek???
    Je pannenlappen zullen leuk staan in je keuken, geniet
    er maar van.
    Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha en dat vind je zomaar op zolder. Ik zou daar nog es gaan schatgraven wie weet wat je vind. Mooie techniek die ik niet ken .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke pannenlappen, ik heb nog nooit van deze techniek gehoord, is het erg ingewikkeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke pannelappen en wat een geluk dat je nog een bol in de goede kleur op zolder vond.

    BeantwoordenVerwijderen