maandag 20 februari 2023

Spelen en workshop

Afgelopen week was ik een beetje moe van alle afspraken en had nergens zin in. Toen mijn mobiele werkplek, kampeertafel, neergezet en wat gespeeld met de Gelli plate. Ik had al eerder op allerlei plekken spullen gevonden die ik voor de Gelli Plate kon gebruiken.

Ik had ook wat bladeren van de Haagbeuk geplukt. Daar begon ik mee. Bij de paarse afdruk heb ik de oranje tandenborstelhouder, het hoestsiroop lepeltje en een klemmetje voor skistokken gebruikt.

Ik had een filmpje gezien over een foto uit een Glossie afdrukken. Vergeten de originele foto te fotograferen, maar hier kun je het nog goed zien.

Zo is de afdruk geworden. Is goed gelukt.

Daarna wilde ik deze doen.

Dit is de 1e laag.

De 2e laag was donkerblauw. Het resultaat viel tegen, het was niet zo duidelijk als de 1e.

Van de rest heb ik geen foto's gemaakt. 

Zaterdag had ik in bij Schuring Naaimachines in Enschede een workshop Art Quilten Introductie door Dini de Witte-Wetering.
Ik dacht aan een landschap met bloemen.

Maar kon niet helemaal mijn stoffen vinden.

Besloten de grote bloemen weg te doen en voorlopig dit als uitgangspunt genomen.

Hier ben ik begonnen met quilten met onzichtbaar garen.

Nu nog verder afwerken.

Werkstukken van de anderen.

Hier moet nog veel met draad geschilderd worden.


Dit is een voorbeeld van de docente. Een van de deelnemers heeft in deze stijl haar werkstuk gemaakt. Ik kon hier geen foto meer van maken.

Was een leuke workshop.

Fijne dag,



Dientje

9 opmerkingen:

  1. Dit is best kunstzinnig, die workshop... Wat zijn de werkstukken divers!
    Ik zie bloembedden vol in jouw creatie! Het lijkt me lastig om een onderwerp te bedenken/te vinden...
    Jouw eerste afdruk met de gelli plate is goed gelukt. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie resultaten heb je al met de gelliplate. Die foto is ook prachtig gelukt. Leuke workshop deed je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mooi is het geworden leuke workshop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om lekker "te prutsen" als je weinig energie hebt.
    Een workshop volgen is nog leuker, want je krijgt inspiratie van elkaar.
    Je bent lekker bezig geweest, het smaakt vast naar meer.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de eerste afdruk van de foto goed gelukt! En de workshop is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te zien dat er nog veel meer moois te maken is met stof.
    Fijn dat je zo genoten hebt van de workshop.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie resultaten met de prints Dientje, vooral ook
    met de foto's, heel leuk om te zien. En gezellig dat je aan
    een workshop hebt meegedaan. Toch altijd inspirerend om
    zoiets samen met anderen te doen. Voor mij is jouw
    uitwerking van het landschap met bloemen, en de voorlaatste
    uitwerking van iemand anders de mooiste wat mijn smaak betreft.
    Je kan er wel een heel mooi tasje van maken met aan de achterkant
    een effen satijnen afwerking in een sprankelende kleur.
    Maar misschien is de maat daar wel veel te klein voor.
    Vind vooral het speelse en nonchalante in je uitwerking heel
    erg mooi.
    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zie ik een gelli plate verslavend aankome? Je hebt er in ieder geval wel feeling voor. De afdrukken zijn goed geslaagd, ga ik toch ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te zien dat je aan het experimenteren bent met technieken en ook wat dat oplevert. Heel creatief!

    BeantwoordenVerwijderen