donderdag 16 februari 2023

Stitch Camp 2


Regelmatig heb ik aan het product van de Stitch Camp gewerkt. De laatste keer dat ik er iets van liet zien, was ik er zover mee.

In het begin vond ik het moeilijk om een verbinding te vinden en zomaar te versieren. Ik was begonnen met de 2e van links, lijnen volgen en accenten geven. Toen deed ik de 1e van links en ik zag een bloem, een bijzondere bloem. Daardoor ging ik denken aan een Botanische tuin / modeltuinen. Tijdens het uitlaten van Dientje vond ik dit metalen vlindertje en dat stimuleerde mij om met het tuin idee verder te gaan. Op de foto hierboven zie je al met een blauwe rijgsteek de vliegroute van de vlinder of de wandeling door alle verschillende tuinen.

Zo kreeg elk lapje een stukje van de tuin. En dan moet je ook weer oppassen dat je niet teveel wilt toevoegen. Dus vind ik het nu klaar. De Blauwe rijgsteeg loopt door alle onderdelen. Daarnaast lopen lijnen door 2 of 3 onderdelen. Bij 4 en 5 is het een lijn van Franse Knoopjes.

Kom we lopen de tuinen door. Dit is de bijzondere bloem, waardoor ik het tuinidee kreeg.

Deze had ik al bewerkt en wilde het uithalen. Ik ging verder met wat anders en besloot dat ik niet ging uithalen. Dit was de rotstuin met water stroompjes / watervallen.

Dit is de bordertuin. Hoe je ook loopt welk pad je volgt, je ziet altijd wat moois.

De watertuin of vijvertuin.

Hier wist ik eerst geen raad mee, maar het is een schaduwtuin met bomen en doorkijkjes.

De vlindertuin,

Ik noem dit de landschapstuin. Je kijk over de velden / weilanden. Heel open, een watertje en veel groen.

En wat ga ik er mee doen, wat maak ik er van. Het wordt een bakje, rond of ovaal of... Ik heb van de blauwe rijgsteek aan de beide uiteinden een stukje uitgehaald en opnieuw geborduurd zodat ze aansluiten. Bij de latere borduursels heb ik er rekening mee gehouden. Begin en eind moeten nog aan elkaar genaaid worden.

Hier het begin met het aanzetten van de voering. Ik doe dit met de festonsteek.

Alleen de bodem moet nog. Voorlopig staat het op de (kerst) etagère mooi te wezen. Ik ben er blij mee.




Groet,


Dientje


8 opmerkingen:

  1. Prachtig, mooi hoe aldoende het idee van de tuin ontstond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik zou er ook aan moeten wennen om op deze manier te werken. Maar je hebt nu wel iets leuks ontdekt en wat is het een mooi proces!
    Dat vlindertje dat je vond... bijzonder...
    Het is nu helemaal je eigen creatie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel anders dan het wat strakkere handwerk waar veel van ons mee bezig zijn. Toch leuk om op deze manier iets moois te maken. Het zou voor mij een hele grote stap zijn dit vrije werk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je er toch een eenheid van hebt weten te maken, erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is zo leuk geworden. Je kunt heerlijk door deze tuin lopen en genieten.
    Je fantasie kan lekker zijn gang gaan en je ziet steeds wat anders.
    Persoonlijk vind ik de ronde vorm mooier, dan loopt het mooi door, en stopt het niet steeds bij elke hoek.
    Succes met het afmaken.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch heerlijk creatief Dini, lekker tijdens het proces
    je gedachten de vrije loop laten gaan en aldoende een sprookjestuin
    geboren zien worden, vind het echt SUPER mooi geworden.
    Het is toch een feest om te zien, genieten gewoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het geweldig mooi geworden. Leuk om er echt een thema voor te bedenken. En wat goed dat je die vlinder vond.

    BeantwoordenVerwijderen