woensdag 19 april 2023

ATC

Dit jaar heb ik mij weer opgegeven voor de ATC ruil door Mieke.
Ik kon er eerst geen begin aan krijgen. Welke materialen, techniek?
Iets met een afdruk van de Gelli Plate? Deze afdrukken had ik gemaakt op stukjes behangpapier. Hier iets mee doen?

Ik sneed er 1 in ATC formaat en stempelde er 2 struikjes op. Te simpel en niet naar mijn zin.

Mijn stofjes van de Stitch Camp lagen nog op de werktafel. Kan ik daar wat mee. Ja, ik zag er wat in. Bij de onderste heb ik nog geborduurd, maar wilde het beter accentueren op de naaimachine. Omdat het zo'n klein stukje was, was het niet fijn met de machine. Het trok de stof aan de zijkanten in de machine. Uiteindelijk de accenten met een Micron nr. 1 gezet.

Nr. 3 zag ik minder vlot. Had ik eerst dat lapje waar ik zoveel in zag dat ik het niet wilde versnijden, zie hier en hier. Na een avondje gestaar naar de overige lapjes zag ik het. Dit zijn ze geworden.
Spelende Dolfijn (en)

Als Vissen in het Water

'Zen' Tuin


Ik had ook nog een paar ATC's van vorig jaar over en die heb ik ook meegestuurd.

Nog even terug komen op de 2e foto, de ATC die het niet werd. Dit kaartje zie ik bijna dagelijks en ik ga het steeds mooier vinden.

Wat ik heb gekregen laat ik binnenkort zien.

Groet,


Dientje


10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaartjes Dinie. Ik vind het fijn dat ik er een van jou kreeg. De dansende dolfijnen. Die met het stempel van een struikje is ook erg leuk. Het zijn maar kleine kaartjes en soms willen we misschien wel teveel. Ik vind het soms best lastig om te bepalen of je er nog meer aan moet doen of niet. Maar er lekker mee experimenteren is ook erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Dientje, de ATC op de 2e foto vind ik óók zeker mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig wat je hebt gemaakt! Ja herkenbaar, dat je er meer in gaat zien als je er langer naar kijkt. Dat gebeurt mij ook wel eens met een aquarel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had zeker leuke kaartjes gemaakt. Het was weer leuk om de ruil te organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik vind ze heel mooi Dini... Maar soms kun je draai maar niet te pakken krijgen hè... Trouwens dat groene kaartje vind ik ook prachtig in z'n eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige serie kaartjes heb je gemaakt Dini, ja gek
    is dat hè, soms kan je er lang tegenaan hikken en dan opeens
    zie hoe je het wil hebben. Die van de Stitch Camp restjes zijn
    ook zeer geslaagd, mooi hoe je met die micron pen er in
    getekend hebt, heel creatief, Ook de vier die je nog had van
    vorig jaar vind ik heel geslaagd. ben benieuwd wat je zelf
    ontvangen hebt. Moet er zelf ook nog een post over schrijven
    en we krijgen de jouwe natuurlijk ook nog te zien.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie resultaten. Leuk dat er zoveel te zien is in die stofjes. Die met de struikjes vind ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaartjes heb je gemaakt, ja en het is soms moeilijk om een begin te maken. Met het bedenken, kijken, proberen en materialen zoeken ben je vaak al lange tijd bezig. Maar het blijft leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk die ruil en allemaal zoveel verschillende kaartjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind het tweede kaartje ook heel mooi hoor, zo lekker rustig en mooi van kleur.
    De andere zijn ook heel mooi gemaakt.
    Het lijkt me ook best lastig om iets te verzinnen, maar ik heb op diverse blogs al veel mooie gezien, creativiteit genoeg dus.

    BeantwoordenVerwijderen