maandag 24 april 2023

Gelukje

Eind januari liet ik dit borduurwerk zien, Het Deense Huisje. Ik had alleen het patroon, maar verder geen beschrijving.

Op Pinterest had ik ook nog deze foto gevonden.

Toen ik 2 weken terug bij het Kleinvak was, kregen we het over Het Complet Handwerken. Bij het Kleinvak stond dit hoog op een plank. En wat stond er naast: banden met Ariadnes. In de band van 1980 zat niet het nummer waar dit huisje in had gestaan, juni '80. Er waren ook banden waar geen jaartal op stond en wat een gelukje, een hele band met jaargang 1980 en het juni nummer.

Het verhaal van de ontwerpster.

Het is een theemuts, maar ik wilde er een doosje van maken.


Misschien heeft iemand nog zo'n gelukje voor mij. Conny, Conny's Quilts en Creaties, had op haar blog van 9 april een Paas quilt staan met Kippen. Ik vind dit een mooie quilt. Volgens Conny heeft het in Quiltmania nr. 76 gestaan, maar zij heeft het patroon niet meer. Heeft iemand toevallig dit nummer of het patroon voor mij?

Fijne dag.



Dientje

11 opmerkingen:

  1. Als theemuts is ie ook leuk! Succes met het patroon vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het huisje is erg leuk. Fijn dat je de Ariadne vond. Hopelijk lukt het ook met de Quiltmania.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb alle Nederlandse nummers van Quiltmania, dus zal ik het patroon ook wel hebben.
    Zal eens gaan kijken op de planken in mijn quiltkamer.
    Maar of ik het één en ander kan kopiëren is de vraag, want het is misschien wel groter dan A4.
    Maar je geborduurde huisje kan je nu fijn afmaken, toch veel fijner met een patroon er bij.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht vondst, dat je nu dat patroon hebt gevonden. Hopelijk heeft iemand de kippen voor je, ( ik baal dat ik net dat nummer kwijt ben....)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pracht vondst, dat je nu dat patroon hebt gevonden. Hopelijk heeft iemand de kippen voor je, ( ik baal dat ik net dat nummer kwijt ben....)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nummer 76 voor je. Lag op een stapel om op te ruimen.
    laat maar weten waar het blad naar toe moet.
    Groet Francien, freijmers@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is echt een leuke quilt heb hem zelf jaren geleden gemaakt en geniet er nog steeds ieder voorjaar van.
    Het patroon lees ik heb je inmiddels dus wens ik je veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach ja, dat was ik vergeten. Deze Ariadne heb ik ongetwijfeld gezien (en mijn moeder heeft 'm nog), maar het was helemaal uit mijn geheugen verdwenen. Fijn dat je beide bladen inmiddels gevonden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is zeker een gelukje Dini, een doosje is leuk maar een theemuts
    vind ik ook erg leuk, moet je wel een theeleut zijn natuurlijk, hihi.
    En ik lees net hierboven dat het patroon voor de andere quilt ook
    voor je wordt aangeboden, een dubbel gelukje, heel leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, wat kun je daar blij van worden hè... Opeens vind je zoiets en het is toch wel fijn om een leidraad te hebben!
    En nu krijg je ook nog het patroon van quilt, lees ik. Wat een bof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch wel mooi als theemuts !
    Heel mooi die huisjes.
    Wat een gelukjes had je, zoiets maakt je dag goed !

    BeantwoordenVerwijderen