maandag 11 december 2023

Kerst Sokken

Hier liet ik al zien dat ik met een kerstsok voor mijn man bezig was. Dit is een 6-Ply wol voor naald 3-4. Hij wilde ruime huissokken hebben.

Ik breide met naald 3,5 en zette 56 steken op. Het beendeel werd met 2r-2av gebreid. Deze sok maakte ik van boord naar teen met een Hollandse Hiel.

Dat schiet op en de sokken waren snel klaar.

Ik had nog meer bollen gekocht, want ik wilde zelf ook een paar dikke en dunne sokken hebben. Links is de dikke wol met een ander motief. De middelste bol,dunne wil, is qua motief dezelfde als de reeds gebreide sokken maar met een goud draadje erdoor. De rechtse is ook dun garen en ook een ander motief. Het dunne garen is 4-ply voor naald 2-3.

Ik nam de dunne met gouddraad en naald 2,25. Hier heb ik de 1e al aan en de 2e is al bijna bij de hak. Deze sokken breide ik van teen naar boord met een Short Row of JoJo Hiel.

Ik heb een paar jaar geleden kerstbedeltjes en bedeltjes die met naaien en breien te maken hadden. Ik kocht oorhangerhaakjes en maakte er steekmarkeerders van.

Even dichterbij. Ik heb nog haakjes en bedeltjes, dus er komen nog wel een paar bij.

Zaterdag was mijn paar sokken ook af. Beendeel is 3r-1av gebreid

Vrijdag was ik al begonnen met de boord voor mijn paar dikke sokken. Hier al te zien op de groepsfoto.

Terwijl ik dit schrijf is de boord klaar en kan ik met de hiel beginnen. Op de foto nog halverwege, maar je kunt het ander motief in het garen al wel zien.

Ik brei nog even verder.
Mijn vestje is op afwerken klaar. Het afwerken staat deze week op het programma.

Groet,


Dientje

8 opmerkingen:

  1. Je hebt de vaart erin zitten! Erg mooi, al die sokken! Ben benieuwd hoe het vestje is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sokken. Ik vind het echt geweldig hoe makkelijk je dat doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sokken. Je hebt het tempo er lekker in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doe je dat toch snel, leuke sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat en prachtige sokken Dientje, en wat ben je lekker creatief
    met fotograferen aan de slag gegaan. Wat een leuke serie heb
    je er van gemaakt. Vind het zo knap dat je zo snel al die sokken
    kan breien. Je weet dat ik pas mijn eerste paar vorig jaar heb
    gebreid en dat vond ik beslist niet makkelijk. Heb nog een een
    bol liggen dus ben benieuwd wanneer ik daar ooit eens aan begin?
    Van mij krijg je een dikke 10.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit zijn tenminste kerstsokken die je echt kunt aantrekken! Of ga je ze volstouwen met cadeautjes en lekkers?
    Jullie lopen er tip-top bij straks met de kerstdagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat jullie straks (bijna) dezelfde sokken hebben! Dat ziet er vast heel leuk uit als jullie lekker met de voeten omhoog op de bank zitten. 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt wel héle mooie, exclusieve, chique, Kerstsokken gebreid.
    Jullie zitten er met de Kerst warmpjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen