maandag 15 januari 2024

Een berg Sokkenwol

Ik kijk regelmatig naar de YouTube filmpjes van Sarah, It is a Sarah. In Filmpje 120, ongeveer bij minuut 18, laat ze een paar sokken zien die ze gebreid heeft met Strømpegarn. Hier een link naar haar YouTube kanaal. Ik herkende het garen omdat ik het gebruikt heb in deze sokken.

Het Kleinvak in Schalkhaar verkoopt dit garen en ik had het er met Mireille, eigenaresse, over. We vonden het een leuk idee. Ze had ook net nieuwe kleuren ontvangen. Kortom ik ging naar huis met een tas vol wol.

Ze even geordend.





Ik heb nog veel effen kleuren om te combineren. Weinig groen, dus dit meegenomen.

We dachten in 1e instantie dat Sarah ook bijzonder garen gebruikt had, dus kreeg ik dit garen mee. Of ik het ga gebruiken, misschien een voorbeeld voor de winkel.

Eerst even een ander paar sokken afmaken en dan begin ik hieraan.

Mijn vest groeit langzaam. In het voor en achterpand zitten nu 2 bollen.

Ik brei nu eerst een mouw om te weten hoeveel wol ik voor de panden kan gebruiken ivm de lengte.


Groet,



Dientje










12 opmerkingen:

  1. Uh, het is natuurlijk maandagmorgen dus misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar wat vonden jullie een goed idee? Dat jij een heleboel van die bolletjes garen kocht? Of heb je er een bepaald plan mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een voorraad, Dini! Maar je zit duidelijk in de breimodus, dus het zal wel goed komen met al die prachtige bolletjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als Anja weet ik niet wat je wilt gaan maken? Ik heb het filmpje van Sarah nog even terug gekeken en zag dat ze van dit soort bolletjes sokken voor de mentor heeft gebreid. Maar jij hebt heel veel van dat mooie lekkers aangeschaft, het lijkt me erg veel voor een paar sokken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij kan weer een poosje vooruit met al die wol! Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik vraag me ook af wat je met al die wol gaat doen. Het ziet er allemaal wel erg kleurig uit. Als ik sokken kon breien kocht ik ook zoveel leuks.
    Het vest wordt mooi! Wat een leuke kleur gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt mij dat je heerlijk uit je bol bent gegaan met de aankoop van al die mooie kleurrijke bollen. Het vest wordt ook prachtig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje Dini, ben je gek geworden, haha, wat een giga berg
    sokken-wol zeg, je kan zeker voorlopig aan de sokken breien.
    Mooie melanges en kleurrijke bollen zie ik voorbij komen.
    Je vest wordt trouwens een JUWEEL!!!
    Succes meet alle vorderingen.......groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een mooie berg garen. Ik denk dat het bij jou zo slinkt. Mooi patroon ook van je vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n verzameling bollen... en je vest wordt prachtig.

    Groetjes,
    Willeke (Annelein Design)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk een andere quiltster te zien die ook naar Sarah kijkt. Ik quilt ook en ben verslaafd aan de filmpjes van Sarah. Daardoor ben ik in de leer met breien, echt vroeger nooit geleerd. Vind het hartstikke moeilijk maar ik blijf oefenen.
    groet Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je vest gaat prachtig worden, ik vind het nu al zo mooi! Knap hoor, lijkt me een ingewikkeld patroon. Dat is wel heel veel sokkenwol Dientje, ik ben benieuwd, nu heb je zelf een klein wolwinkeltje ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen