maandag 8 januari 2024

Julvanten 2023

Voor kerst had Jarbö een mysterie Knit-Along Julvanten 2023, kerstwanten breien. In 3 of 4x zou het patroon gedeeld worden. Het leek me wel leuk om deze te breien. Toen ik het garen voor mijn vest kocht, heb ik deze 2 kleuren (onderste 2) meegenomen voor de wanten.

De boord werd met patentsteek gebreid en daarna een Letse vlecht. Na 9 naalden van het kleurwerk moest er een draad meegebreid worden om later de steken voor de duim op te nemen. Ik was zo bezig met het patroon dat ik vergat dat de linkerwant op een andere plek de draad moest hebben. De linker maar weer uitgehaald en wacht op het vervolg.

De duim moest ook in kleurwerk, maar dat vond ik teveel gepruts. Dus in 1 kleur

Ik vond het kleurwerkpatroon niet zo uitdagend dan voorafgaande jaren. Misschien is dat de reden dat ze nog zijn blijven liggen. Het gratis patroon 2023 en voorgaande jaren zijn te vinden op de site van Eddna.

Met kerst heb ik ook nog een paar kerstsokken opgezet. Ik had een gemakkelijk werkje nodig om mee te nemen en  had nog een bol liggen.

De hak heeft ook een patroontje gekregen.


Fijne dag,



Dientje

9 opmerkingen:

  1. Mooie handschoenen en prachtige sokken met mooie hakken. Zo verschillend van kleur allemaal zo houd je plezier in breien.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijk paar wanten, vooral als beide duimen op de goede plek zitten 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, je hebt weer aardig wat op de pennen staan, mooie kleuren voor de wanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige wanten. Grappig dat je het patroon niet zo uitdagend vond, het lijkt mij een hoop werk. Maar ik denk ook dat ze heerlijk warm zijn. Die sokken zijn toch plaatjes. Komt dat patroon nou gewoon door dat garen? Zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind de wanten prachtig Dientje, qua kleur en motief, en de kerstsokken enig ook al zo'n heerlijk kleurrijk paar. En dan ook nog de hiel met patroontjes. Volgens mij ben jij met zes verschillende projecten tegelijk bezig, en stuk voor stuk erg mooi!!!

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, die wanten combineren goed bij je vest-in-wording!
    De kerstsokken moeten misschien nog wel langer wachten om gedragen te worden. Het is helaas maar één keer kerst in het jaar:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de link, de wanten en sokken zien er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan zulke kerstsokken durf ik mij nog wel te wagen met dit garen, maar de wanten doe ik je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne tip. Ik ben meteen even wezen kijken bij Eddna en die van 2018 en 2022 vind ik mooi...

    Groetjes,
    Willeke (Annelein Design)

    BeantwoordenVerwijderen