donderdag 4 januari 2024

Nieuw begin

Eerst wil ik jullie een gelukkig, gezond, creatief 2024 wensen. Ik hoop op een jaar waarin we respect, wijsheid en vrede gaan tegenkomen.

Voor de kerst wilde een vriendin naar de Handwerkwinkel in Holten, of ik meeging. Toevallig had ik 's morgens tegen Ben gezegd dat ik wel een lang vest met kabels wilde breien, kleur donkerblauw of antraciet. Snel keek ik nog naar een patroon, maar werd niet echt wild. Op de Facebook pagina van de winkel zag ik foto's van de Novita presentatie die daar was geweest. Het oranje vest zou kunnen. De trui met het lacewerk vond ik ook wel mooi, maar ik wilde een vest.

Het vest bleek op dikke naalden te zijn gebreid en dat vind ik niet fijn, dus andere boeken doorgebladerd. Dit vest kwam dicht in de buurt van wat ik in mijn hoofd had, ik wil geen v-hals, maar dat kan ik wel aanpassen.

De achterkant.

De trui was gebreid met Novita 7 Veljestä. Welke kleur zou ik nemen, donker antraciet of een lichtere. Er was een andere kleur die ook erg lonkte. Ik had deze al zien liggen voordat ik dit patroon zag. Ja hoor, hetzelfde garen. Op de foto is het paarser, het stukje aan de rechter kant komt dichterbij.

Ik heb de 1e bol in 2023 opgebreid en pakte de nieuwe in 2024, hoe symbolisch.

Het is wel een breiwerk om je hoofd bij te houden. Heb al heel wat kabels de verkeerde kant op laten lopen en dan terug halen. De voor- en achterpanden worden tot de arminzet aan 1 stuk gebreid.

Hier ben ik nog wel even zoet mee.

Groet,


Dientje

11 opmerkingen:

  1. Een mooie nieuwjaarswens, Dientje! En wat ben je weer een mooi project begonnen dit jaar, prachtig met die kabels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook een gezond en creatief 2024! Wat een mooi vest, daar moet je inderdaad je aandacht bij houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pittig breiwerk. Wel een heel mooi vest. En ook nog de beste wensen voor jou. Bedankt voor je kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wens jou ook een gelukkig, creatief en vooral gezond 2024.
    Wat heb je een leuk patroon uitgezocht, en ook een prachtige aparte kleur garen.
    Niet makkelijk te breien, maar al doende zal het wel wennen en beter gaan.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele uitdaging, een vest breien en dan het patroon veranderen. Je hebt een mooie kleur uitgekozen en het komt zeker af. Dat het nog even duurt is heerlijk, altijd fijn om een werkje onder handen te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens jou ook een gezond en gelukkig 2024 toe. Heel veel succes met het breien van dit prachtige vest en al het andere waar je mee bezig bent.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wens je een heel mooi liefdevol, creatief en gezond 2024 Dientje.
    Wat een prachtig project ben je gestart en dat gaat zeker een hele
    klus worden maar fantastisch mooi ook. Succes met alle vorderingen.....

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je begint meteen goed, met een prachtig breiproject! Allemensen, dat is best een klus maar ik weet dat jij het kan en tot een goed einde zal brengen ook.
    Je koos een mooie kleur uit; als ik het goed zie is het een wat matte lila tint. Je hebt heel wat steken op de naald, maar dat scheelt wel straks 2 naden dichten. Laat af en toe je vorderingen maar zien!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een fijn en creatief jaar gewenst. Dat wordt een mooi vest meg een mooi patroon. Maar zoveel kabels Saar moet je zeker je hoofd bij houden. Maar dat ga jij wel redden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een mooie start voor het nieuw jaar. Mooie kleur en knap dat je dan zelf het patroon kunt aanpassen. Dank voor je berichtje op mijn blog. Het gaat weer beter met me. Mag morgen weer werken. 😀 Nu genieten van deze zondag. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een mooi vest, wauw! Dat is geen patroon voor een beginner.
    De kleur vind ik ook goed gekozen, is het patroon ook goed te zien.
    Wij mogen toch wel meegenieten van je vorderingen? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen